میلگرد دهم دار

میلگرد دهم دار

هر صنعتی در زمینه فعالیت خود نیاز به مواد اولیه مخصوصی دارد تا با استفاده از آنها محصولات با کیفیت خود زا تولید و روانه بازار کند. از جمله مواد اولیه مشترک بسیاری از صنایع در کشور ما، انواع میلگرد کششی است. 

میل‌گردهای کششی به دلایل متعددی مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته اند. یکی از دلایلی که میلگرد های ترانس به صورت مکرر توسط صنعتگران حوزه ‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است دقیق بودن در اندازه و ظاهر مناسب و صیقلی این نوع میلگرد می باشد اما بدیهی است که صنعتگران فقط میلگرد های ترانس را به علت ظاهر آن مورد استفاده قرار نمیدهند. یکی از دلایل اصلی که صنعتگران در ایران از میلگردهای کششی استفاده می کنند نیاز واجب به همین میلگرد دهم دار است. در این مقاله به کاربرد های متفاوت این نوع میلگرد میپردازیم، با ما همراه باشید.

آنچه در میلگرد دهم دار می‌خوانید ....

میلگرد دهم دار
میلگرد دهم دار

میلگرد دهم دار چیست؟

انواع میلگردها بر اساس سایز قطری که دارند نامگذاری می شوند. برای مثال میلگرد 12 به میلگردی گفته می شود که قطر آن 12 میلیمتر است. میلگرد های دهم دار میلگرد هایی می باشند که بر اساس میلی متر ، دارای قطری با دقت یک دهم میلی متر اندازه گیری می شوند. برای مثال میلگردی با ضخامت 16.7 میلی متر یک نوع میلگرد دهم دار محسوب می شود. میلگرد  14یا میلگرد 16 به راحتی در بازار قابل دسترس هستند و می توان آن ها را تهیه کرد. اما اگر یک صنعتگر به هر دلیلی احتیاج به میلگردی با ضخامت 14.5 میلی متر داشته باشد به راحتی نمی‌تواند میلگرد مورد نظر خود را در بازار تهیه کند. در این موارد صنعتگران می ‌توانند به کارخانجات تولید میلگرد کششی مانند مجموعه صنعتی کیان متال مراجعه نمایند و میلگرد مورد نیاز خود را در ساز مورد نظر سفارش دهند. یکی از راه های بسیار متداول فراهم کردن این محصول کارآمد به این صورت است که میلگرد خام توسط صنعتگر خریداری شده و برای خدمات کشش و رساندن به سایز مورد نظر به کارخانه تولید میلگرد کششی ارسال شود. همکاری با یک کارخانه معتبر میلگرد کششی باید اولویت یک کارفرما باشد و به هیچ وجه نباید با کارخانه نامعتبر همکاری کرد زیرا یک کارخانه معتبر ضمن رعایت استاندارد های روز دنیا جهت بالا بردن کیفیت و کشش میلگرد از نظر زمان تحویل محصول ، با نظم و دقت بالایی عمل خواهد کرد. اما اگر کارخانه معتبر نباشد امکان دارد محصول تولید شده دارای کیفیت بالایی نباشد و همچنین در زمان بندی تحویل سفارشات مشتری دچار مشکل  شود.

فرایند کشش سرد میلگرد دهم دار

دلیل نامگذاری این روش عدم وجود حرارت در طول فرایند کشش میلگرد می باشد. این روش در در کارخانجات تولید میلگرد کششی که در ایران وجود دارد بسیار متداول است و از دقت بالایی نیز برخوردار می باشد. به همین دلیل روش کشش سرد برای کشش میلگرد دهم دار یکی از بهترین روش ها محسوب می شود. این روش دارای چند مرحله می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. مرحله اول شستشوی میلگرد ها با اسید می باشد که در اصطلاح به آن اسید شویی نیز می گویند. به طوری که پس از ورود میلگرد های خام به کارخانه آن ها را با اسید می شویند. چون بر اثر حرارت پوسته های زیادی روی میلگرد خام به وجود می آید که در این مرحله این کثیفی ها و پوسته ها را از روی میلگرد خام برداشته می شوند و پس از مرحله اسید شویی عملیات شیمیایی را روی میلگرد انجام می دهند. در این مرحله از محلول های شیمیایی مخصوص استفاده می شود که یک سطح پوششی محافظ و لغزنده را روی میلگرد ایجاد میکند. این محلول شیمیایی بکار برده شده در سطح میلگرد باعث افزایش مقاومت آن می شود. مرحله دوم سر تراشی میلگرد کششی می باشد. بعد از اسید شویی میلگرد ها ، آن ها را در دستگاه خشک کن ، خشک می کنند. پس از خشک کردن حدود 10 تا 15 سانتی متر از نوک میلگرد ها را کاهش قطر می دهند تا برای عبور از قالب کشش مشکلی نداشته باشند. مرحله سوم کشش یا روزن رانی می باشد. در این مرحله میلگرد از قسمتی که کاهش قطر داده شده بودند را در دستگاه کشش قرار می دهند. مرحله بعدی برش میلگرد است ، میلگرد تولید شده در مراحل قبلی را با قرار دادن در دستگاه برش ، در طول های مشخص و متناسب با سفارش مشتری برش می دهند.

تاب گیری میلگرد دهم دار

مرحله آخر مرحله تاب گیری ، میلگرد کششی می باشد. بعد از مرحله کشش ، میلگرد دهم دار دچار انحنا می شود و سطح صافی ندارد. وجود انحنا برای میلگرد کششی یک عیب بزرگ محسوب می شود که ممکن است کاربرد آن را در انواع صنایع غیرممکن کنند. به همین دلیل در انتهای کار یک مرحله تاب گیری روی میلگرد تولید شده انجام می شود تا عیوب آن برطرف شود. در مرحله تاب گیری ممکن است دمای میلگرد بالا رود بنابراین برای جلوگیری از بالا رفتن دما از روغن مخصوص استفاده می کنند. بعد از اتمام مرحله تاب گیری ، میلگرد کششی مورد نظر آماده تحویل به مشتری می باشد. کاربرد میلگرد کششی دهم دار اغلب در مواردی است که به سایزهایی غیر از سایزهای استاندارد میلگرد نیاز باشد. مانند سایز 14.3 ، صنعتگران بنا به نیازشان نسبت به تهیه این نوع میلگرد از طریق کارخانجات کشش میلگرد اقدام می کنند. طی انجام فرایند های لازم که بر روی میلگرد خام انجام می شود مقداری از وزن اصلی میلگرد کاهش می یابد که این یک امر طبیعی در دهم دار کردن میلگرد است. برخی از کاربرد های این نوع میلگرد در صنایعی مانند مکانیک برای سیستم استارت خودرو ، ساخت تجهیزات سوراخ کاری و خمکاری ، ساخت لولای در ، تولید انواع پیچ و مهره در سایز های متفاوت، ابزار و ماشین آلات کشاورزی، ساخت انواع شفت بلبرینگ و غلاف ، تولید تجهیزات براده برداری و رزوه کاری می باشد. قیمت این محصول پر کاربرد بستگی به نوع میلگرد ، سایز میلگرد ، نرخ ارز در بازار و … بستگی دارد.

میلگرد دهم دار
میلگرد دهم دار

برای سفارش میلگرد دهم دار به کجا مراجعه کنیم؟

مراکز خرید میلگرد دهم دار در تهران

برای ثبت سفارش در حوزه ی کشش میلگرد می توانید با شماره تماس های موجود در صفحه تماس با ما وب سایت کیان متال تماس حاصل فرمایید . همچنین می توانید سوالات و یا نقطه نظرات خود را از طریق شبکه های اجتماعی مجموعه نظیر اینستاگرام و واتسآپ با ما در میان بگذلرید.