همه چیز درباره انواع میلگرد

همه چیز درباره انواع میلگرد

به عنوان یکی از کلیدی ترین مصالح و مقاطع فولادی می توان به میلگرد اشاره کرد که در صنایع مختلف از کارایی بالایی برخوردار است. این محصول در کشور های مختلف طبق استاندارد های گوناگونی تولید و عرضه می ‌شود. با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن تنوع بالای این مقطع ، در صورتی که در این حوزه فعالیت دارید باید از دانش کافی در این زمینه برخوردار باشید ؛ چرا که قطعا بدون داشتن دانش کافی نمی توان در هیچ زمینه ای موفق شد. ما در این مطلب همه چیز را در مورد انواع میلگرد مورد بررسی قرار می دهیم. در نتیجه از آنجایی که احتمالا این مطلب می تواند برای شما مفید واقع شود تا انتها همراه ما باشید.

همه چیز درباره انواع میلگرد

بررسی انواع میلگرد و کارایی آن ها

میلگرد به عنوان یکی از اصلی ‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود. البته لازم به ذکر است که کاربرد های این محصول فولادی را در صنعت نیز نمی توان نادیده گرفت. به طور کلی میلگرد ها به سه دسته میلگرد ساده ، میلگرد آجدار و کلاف تقسیم بندی می شوند که در صنایع مختلف از جمله پل سازی ، ساخت برج های بلند ، ساختمان سازی ، ساخت تیرچه بلوک و خاموت زنی کاربرد دارند. میلگرد ساده همان طور که از اسمش پیداست برخلاف میلگرد آجدار بر روی سطح خود هیچ آج یا برجستگی ندارد. با توجه به تفاوت هایی که میان میلگرد ساده و میلگرد آجدار وجود دارد می توان گفت کاربرد ها آن ها نیز متفاوت خواهد بود. در واقع با اینکه میلگرد های آجدار غالبا در ساختمان سازی کاربرد دارند اما میلگرد های ساده برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال میلگرد های ساده نیز به دلیل تنوع در روش تولید ، شکل ظاهری و جنس انواع متفاوتی دارند. همچنین از آنجایی که برش و خمش در میلگرد ساده راحت تر صورت می ‌گیرد از آن در خم کاری ، آهنگری و جوشکاری به مراتب بیشتر استفاده می شود. از طرفی نیز میلگرد های آجدار از لحاظ درصد کربن ، سختی و قابلیت خم پذیری با میلگرد ساده تفاوت هایی دارند. همچنین می توان تفاوت‌ هایی را نیز از لحاظ شکل ظاهری ، مواد تشکیل دهنده ، روش تولید و خواص مکانیکی مشاهده کرد. به طور کلی اگر بخواهیم کاربرد های انواع میلگرد را بررسی کنیم باید گفت که میلگرد های ساده عمدتاً برای اتصالات ساختمانی و میلگرد های آجدار برای ساخت پل ها ، ساخت ایستگاه های اتوبوس ، برج سازی و… به کار گرفته می شوند.

بررسی تولید کنندگان انواع میلگرد و راهنمای خرید آن

در حال حاضر کارخانه های مختلفی در سرتاسر کشور ایران وجود دارند که در زمینه تولید انواع میلگرد فعالیت می کنند. به عنوان یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر میلگرد می‌ توان مجموعه صنعتی کیان متال را معرفی نمود که محصولات آن دارای کیفیت بالایی هستند. قطعاً اهمیت خرید میلگرد از مجتمع های فولادی که محصولات مرغوبی ارائه می‌ دهند را نمی ‌توان نادیده گرفت ؛ چرا که به قطع کیفیت این محصولات با نمونه های مشابه قابل قیاس نخواهد بود. البته علاوه بر این مورد باید نوع میلگرد مصرفی را نیز به درستی تعیین کنید. در واقع از آنجایی که استفاده از میلگرد با توجه به شرایط ، متغیر خواهد بود نمی ‌توان به طور کلی در مورد اینکه بهترین نوع میلگرد در بازار ایران کدام است صحبت کرد. شما برای انتخاب و خرید بهترین میلگرد باید المان های گوناگونی از جمله نوع کاربرد ، منطقه جغرافیایی ، شرایط آب و هوایی و همچنین وزن میلگرد را در نظر داشته باشید. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در امر خریداری میلگرد ، انتخاب کارخانه یا شرکت بازرگانی مناسب می باشد. گاهی اوقات با اینکه خرید از کارخانه مقرون به صرفه و اقتصادی است اما از آنجایی که بسیاری از کارخانه‌ ها خدمات مناسبی جهت ارسال و پیگیری سفارشات ارائه نمی دهند ، برخی از افراد این روش را انتخاب نمی کنند. در واقع اگر مرکز مناسبی را برای خرید میلگرد مورد نظر خود انتخاب کنید دردسرهای شما برای دریافت و پیگیری محصول کاهش پیدا می ‌کند. مجموعه صنعتی کیان متال یکی از مراکزی است که شرایط ویژه ای را برای مشتریان و متقاضیان عزیز در نظر گرفته است تا تجربه خوبی از خرید خود داشته باشند. جهت اطلاع از نحوه ثبت سفارشات در این مجموعه همچنان همراه ما باشید.

پیشنهاد می شود مطلب دلایل شکستن میلگرد و راه های جلوگیری از آن را نیز مطالعه نمایید.

نحوه خرید و ثبت سفارشات

همان طور که اشاره کردیم مجموعه صنعتی کیان متال شرایط ویژه ‌ای را جهت رفاه حال متقاضیان در نظر گرفته است. شما عزیزان به راحتی می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در صفحه تماس با ما ، با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار نمایید و سوالات خود را در رابطه با قیمت ، موجودی محصولات و… را با اپراتور مربوطه در میان بگذارید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. همچنین بعد از کسب اطلاعات ، از همین طریق می توانید سفارشات خود را ثبت و پیگیری نمایید. علاوه بر آن با مراجعه و عضویت در شبکه های اجتماعی این مجموعه از جمله صفحه اینستاگرام امکان دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مقاطع و محصولات فولادی وجود دارد.