ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق فولادی یکی از محصولاتی است که بسیاری از کارخانه‌ های داخلی به تولید و عرضه آن مشغولند. البته ورق گالوانیزه انواع متعددی دارد که ورق گالوانیزه ذوزنقه یکی از آن هاست. این نوع ورق در صنعت ساختمان سازی کارایی دارد و بر خلاف نمونه های رایج ورق گالوانیزه که در بازار موجود است ، از شکل خاص و متفاوتی برخوردار است. طراحی این ورق به گونه ای است که در هر متر از آن به طور متوسط شش موج مربعی شکل در عرض ورق وجود دارد. اگر با ورق گالوانیزه کرکره سینوسی آشنایی داشته باشید حتما به شباهت این دو ورق پی بردید. البته این دو ورق از لحاظ ظاهری ، مقاومت فیزیکی و ابعاد تفاوت‌ هایی دارند. با این حال می توان گفت ورق ذوزنقه ای نمونه ‌ای از ورق های سقفی و دیواری زیبا و پرکاربرد است.

ورق گالوانیزه ذوزنقه

مشخصات و مزیت های ورق گالوانیزه ذوزنقه

با اینکه ورق گالوانیزه ذوزنقه به صورت پیش فرض ، استاندارد مخصوصی برای نحوه تولید دارد و عرض و وزن آن طبق استاندارد مشخص می‌ شود اما طول ورق بسته به درخواست مشتری متغیر است. این محصول فولادی در رنگ بندی های متنوع عرضه می شود و عمدتاً به عنوان حصار یا پوشش سقف های شیروانی و حصار دور زمین مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این ورق با ورق گالوانیزه ساده فقط در شکل ظاهری و کارآیی تفاوت دارد و می توان گفت که ورق ذوزنقه ای مقرون به صرفه ، سبک ، بادوام و مقاوم در برابر خوردگی مکانیکی است. این ورق ها به عنوان پوشش سقف های بزرگ و مسطح بسیار مناسب هستند و از آنجایی که از رزین خاصی برای لایه سطحی این نوع ورق جهت جلوگیری از اشعه ماورای بنفش خورشید و کاهش ضریب هدایت گرما استفاده می شود ، دوام و مقاومت عالی در برابر خوردگی شیمیایی از خود نشان می دهد. همچنین لایه های میانی و زیرین نیز به دلیل متریال مورد استفاده در آن ، استحکام و عایق بندی عالی دارد. علاوه بر این موارد ورق های ذوزنقه ای بسیار سبک هستند و قطعا انتخاب مناسبی برای سقف هایی است که توانایی تحمل بار کاشی های سرامیکی را ندارند. شاید این تصور در ذهن شما شکل گیرد که با توجه به وزن کم این ورق ها ، دوام چندانی نیز ندارند ؛ اما لازم است بدانید که باد و اثرات جوی تاثیری روی این نوع ورق ندارد. همچنین از مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت برخوردار است و هرگز زنگ نمی زند. با توجه به این موارد اگر ورق های ذوزنقه ای را به صورت اصولی و درست مورد استفاده قرار دهید تا سالیان طولانی کارایی خواهند داشت. همچنین ورق ذوزنقه ای بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.

کارایی و روش تولید ورق گالوانیزه ذوزنقه

برای تولید ورق گالوانیزه ذوزنقه یک ورق فولادی مسطح و صاف را تغییر شکل می دهند و به حالت مورد نظر تبدیل می کنند. برای تولید این ورق فرایند خمش ، کشیدگی و کشش عمیق صورت می‌ گیرد. همچنین ورق های ذوزنقه ای معمولاً از ورق های فولادی روکش شده و ورق های آلوزینک و ورق های روکش شده با آلومینیوم تهیه می ‌شوند. از جمله کاربرد های این ورقه فولادی که احتمالاً تمام افراد به آن آشنایی دارند ، پوشش سقف سوله یا سقف شیروانی ویلا ها است. همچنین از این ورق به عنوان حصار دور زمین یا ساختمان و حتی سقف ایمن نیز استفاده می ‌شود. به علاوه ساخت پناهگاه باری محصولات ، پارکینگ ، ساخت و ساز ، پوشش سقف ها و دیوارهای جانبی ساختمان ، حصار کشی ساختمان در حال احداث ، سد ها و سطوح خارجی خانه های کوچک ، تعیین مرز در زمین ، تفکیک مناطق برای بازسازی مغازه ها و مناطق ساختمانی نیز از دیگر کاربرد های این ورق هستند. همچنین همانطور که می‌ دانید بام ها در طول سال در معرض باد و باران هستند و از آنجایی که بام باید مقاومت کافی در برابر این موارد داشته باشد ، هر چند سال یکبار نوسازی می شود. با توجه به این موضوع ورق ذوزنقه ای به دلیل مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون ، مونتاژ ساده و دوام بالا انتخاب بسیار مناسبی برای بام خانه ها است. شاید جالب باشد که بدانید علت کارایی و کاربرد های فراوان این محصول فولادی چیست؟ در واقع از آنجایی که ورق ذوزنقه ای به دلیل غلتیده شدن در حوضچه مواد مذاب مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و از خاصیت ضد رطوبتی و رنگ بندی بسیار بالایی برخوردار است ، در موارد مختلفی به کار گرفته می شود که به آن ها اشاره نمودیم.

پیشنهاد می شود مطلب راهکار های برطرف کردن شوره ورق گالوانیزه را نیز مطالعه نمایید.

راه های ارتباطی

مشتریان و متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما از طریق شماره تلفن های درج شده در این صفحه با کارشناسان مجموعه صنعتی کیان متال جهت دریافت مشاوره رایگان ، استعلام قیمت ، موجودی و ثبت سفارشات در ارتباط باشند. همچنین امکان دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات فولادی با عضویت در صفحه اینستاگرام این مجموعه فراهم است.