کشش میلگرد در تهران

کشش میلگرد در تهران

در یک تعریف مختصر از کشش میلگرد باید گفت روشی که طی آن از میلگرد های صاف و صنعتی ، میلگرد ترانس یا میلگرد کشش شده تولید می گردد به این نام شناخته می شود. حین انجام این فرایند میلگرد ها به قدری کشیده می شوند تا قطر آن ها کاهش پیدا کند و کمی لاغر تر شوند. بعد از این مرحله نیز سطح آن ها صاف و صیقلی خواهد شد که در نهایت محصولی با نام میلگرد ترانس تولید می گردد. این میلگرد در مواردی که مقاومت و ظاهر کار اهمیت دارد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید اشاره کنیم که روش های دیگری نیز برای تولید میلگرد ترانس وجود دارد اما از آنجایی که این روش علاوه بر مقرون به صرفه بودن ، به راحتی نیز انجام می‌ شود بیشتر مورد استفاده واقع می گردد. در این مطلب با بررسی کامل این روش همراه ما باشید.

کشش میلگرد در تهران

مراحل اولیه فرایند کشش میلگرد به روش سرد

گفتیم که از فرایند کشش میلگرد برای تولید میلگرد ترانس یا همان میلگرد روغنی استفاده می شود.

اسید شویی: در مرحله اول برای تولید میلگرد ترانس اسید شویی صورت می گیرد و میلگرد های خام با اسید شسته می شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اهمیت انجام این کار چیست؟ در واقع از آنجایی که حرارت زیاد در مرحله نورد باعث پوسته شدن لایه رویی میلگرد خام می گردد ، اسید شویی انجام می شود تا آلودگی ها و پوسته های روی آن از بین برود. لازم به ذکر است که بخش عمده‌ ای از تلفات این فرآیند مربوط به مرحله اسید شویی می باشد ؛ چرا که حدود نیم تا یک درصد از وزن بار ریزش می کند که نمی توان آن را نادیده گرفت. بهتر است به منظور آگاه نمودن صنعتگران عزیز به این نکته نیز اشاره کنیم که در کل مراحل این فرآیند نزدیک به سه تا سه و نیم درصد از وزن بار به دلایل مختلف ریزش می کند که حتماً باید به آن توجه داشته باشید.

سر تراشی: در مرحله دوم نوبت به سر تراشی میلگرد ها به اندازه ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر می رسد. برای مثال اگر بخواهیم میلگرد شماره ۲۰ را به میلگرد ترانس ۱۸ تبدیل کنیم ، باید ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر از میلگرد شماره ۲۰ را به اندازه ۱۸ تراش دهیم تا بتواند از داخل دوزه عبور کند. لازم به ذکر است که بخش دیگری از ریزش بار به این مرحله مربوط است. در واقع باید پذیرفت که ریزش بار جزئی از فرایند کشش است و نمی توان آن را حذف کرد. در ادامه مراحل اصلی و حائز اهمیت این فرایند یعنی کشش ، برشکاری و تاب گیری را مورد بررسی قرار می دهیم.

کشش میلگرد یکی از مراحل تولید میلگرد ترانس و کششی می باشد که از دستگاه خاصی برای انجام آن استفاده می گردد.

سایر مراحل فرایند کشش میلگرد به روش سرد

کشش: بعد از اسید شویی و سرتراشی میلگرد ، قسمت تراشیده شده از دوزه رد می شود و دو سر میلگرد توسط یک فک بزرگ محکم می گردد. در این مرحله از فرآیند کشش میلگرد میله ها با قدرت گیربکس کشیده می شوند و زمانی که تمام قسمت های میلگرد از درون دوزه عبور کرد به این معناست که قطر میلگرد به اندازه مد نظر تبدیل شده است. همچنین باید اشاره کنیم با توجه به اینکه هیچ حرارتی در این مرحله به میلگرد وارد نمی گردد آن را روش سرد نام گذاری کرده اند.

برشکاری میلگرد: بعد از انجام فرآیند کشش ، قطر مورد نظر در میلگرد ایجاد می شود اما هنوز طول مشخصی ندارد. البته برشکاری میلگرد تا حد زیادی به درخواست مشتری بستگی داشته و معمولاً این مرحله مطابق خواست متقاضی انجام می‌ شود. برای مثال شاید یکی از خریداران به میلگرد دو متری نیاز داشته باشد ، در صورتی که مشتری دیگر به میلگرد ۵ متری احتیاج دارد.

تاب گیری: مرحله آخر فرآیند کشش ، تاب گیری میلگرد می باشد. در این مرحله میلگرد از دستگاهی به نام دستگاه تاب گیری عبور داده می شود که دارای دو غلطک است و میلگرد میان آن ها قرار می گیرد. هنگامی که غلتک های این دستگاه می چرخند به میلگرد فشار زیادی وارد می‌ شود که منجر به صاف شدن آن می گردد. بعد از اینکه میلگرد از دستگاه خارج می شود کاملاً صاف و بدون تاب خواهد بود. از طرفی نیز به ‌دلیل پولیش کاری میلگرد سطح آن حالت صاف و صیقلی پیدا می کند و جلوه خاصی به آن می بخشد. تاب گیری میلگرد مرحله نهایی فرآیند کشش می باشد و بعد از آن محصولات نهایی آماده بسته بندی ، بارگیری و عرضه به مشتریان و متقاضیان عزیز می‌ شوند.

پیشنهاد می شود مطلب تولید میلگرد ترانس در تهران را نیز مطالعه نمایید.

راه های ارتباطی

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از عرضه کنندگان انواع میلگرد ترانس در تهران می باشد که می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه تماس با ما ، با واحد فروش در ارتباط باشید و ضمن دریافت مشاوره رایگان ، سفارشات خود را نیز ثبت نمایید. همچنین از این طریق می توانید ابهامات و سوالات خود را در رابطه با نحوه ارسال محصولات ، قیمت و… با مشاورین ما مطرح نمایید. به علاوه در صفحه اینستاگرام این مجموعه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.