بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم

بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم

با توجه به این که اغلب مشتریان درباره ی نورد سرد و نورد گرم پرسش هایی را مطرح کرده اند در این مقاله به بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم می پردازیم. لازم به ذکر است که تفاوت های این دو روش در نوع محصول خروجی آنهاست. در حالت کلی تفاوت این دو نوع به روش نورد آنها مربوط است و به مشخصات محصول تولیدی ارتباط ندارد. پردازش نورد گرم به نوردکاری فلز در دمای بالا مرتبط است در صورتی که نورد سرد بعد از اتمام مراحل نورد گرم انجام می شود . گروه صنعتي كيان متال با بيش از 30 سال سابقه در امر توليد انواع ميلگرد ، شش پر ، چهار پهلو و فرم دار با دقت هزارم ، صدم و دهم با ماشين آلات روز و پيشرفته و با بالاترين دقت و سرعت توليد كرده و در اختيار مشتريان خود قرار ميدهد.  در ادامه مطلب با بررسی تفاوت ها و کاربردهای آنها با ما همراه باشید .

بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم

تفاوت فولاد نورد سرد و نورد گرم

ما پیشتر درمطالب قبلی به فرایند تولید و کاربرد ورق نورد سرد و ورق سیاه پرادخته ایم اما چون این دو فرایند نورد فقط مختص ورق های فولادی نیست و برای سایر مقاطع فولادی از جمله نبشی ، ناودانی و … نیز بکارمی رود بهتر است تا به بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم نیز بپردازیم تا در خرید آهن هوشمندانه و با آگاهی کامل عمل کنیم .

فولاد نورد گرم: نورد گرم یک دستگاه پرداخت است که شامل نوردکاری فولاد در دمای بسیار بالا حتی بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد است . به این خاطر که شکل دهی به فولاد در دمای بالاتر نسبت به دمای تبلور مجدد فولاد بسیار آسان است . فولاد نورد گرم بدون هیچ تاخیری درمراحل پرداخت تولید می شود ، به گرما و دمای بیشتری نیاز ندارد و بسیار ارزان تر از فولاد نورد سرد است . وقتی که فولاد سرد می شود ، منقبض و در نتیجه در مقایسه با فولاد نورد سرد کنترل کمتری نسبت به ابعاد و شکل ظاهری آن وجود دارد . در ادامه مطلب فولاد نورد سرد و نورد گرم با ما همراه باشید .

فولاد نورد سرد: فولاد نورد سرد اساسا همان فولاد نورد گرم است که مراحل پرداخت زمانبر و طولانی را گذرانده است . در این روش فولاد خروجی نورد گرم که سرد شده در دمای محیط نوردکاری می شود . این عملیات باعث فولاد تولیدی با تلورانس ابعادی دقیق و کیفیت بهتر در سطح می شود . اشتباها کلمه ی نورد سرد برای تمام محصولاتی که در یکی از مراحل تولید آنها از نورد سرد استفاده می شود ، به کار می رود .در حالی که نام درست این محصولات ، نوردکاری (غلتک کاری) است که مرحله ای از یک فرایند بزرگ تر است .برای نمونه وقتی صحبت از محصولات میلگردی ست ، از کلمه ی پرداخت کاری سرد استفاده می کنیم که خود مراحل کشش سرد ، نوردچرخشی ، سمباده زنی ، پولیش کاری(صیقل کاری) را مشمول می شود . همچنین این فرایند با ایجاد نقاط تسلیم بالاتر، مزایای زیر را داراست :

_کشش سرد باعث افرایش نقطه تسلیم و توان کششی محصول شده که این حالت خود منجر می شود تا به نیازی به عملیات حرارتی نباشد .

_نورد چرخشی منجر می شود تا عیوب سطحی برطرف شود .

_سمباده زنی باعث کاهش اندازه و ابعاد اصلی تلورانس می شود .

_پولیش کاری نیز خود باعث بهبود پوشش سطحی می شود .

بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم

با توجه به موارد بالا نتیجه میگیریم که تمام محصولات نورد سرد دارای پوشش سطحی ،تلورانس ، استقامت و متحدالمرکزیت بهتری نسبت به محصولات نورد گرم هستند . همچنین کار کردن با میله های نورد سرد بدلیل وجود کربن بیشتر کمی سخت تر است . البته ابن قضیه در مورد ورق نورد سرد و ورق نورد گرم صدق نمیکند . در این دو مورد ، محصول نورد سرد کربن کمتری را شامل می شود و اغلب تاب کاری می شود که باعث می شود تا نسبت به ورق گرم نرم تر باشد . امیدواریم که تا به انتها با بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم همراه باشید .

کاربرد های فولاد نورد گرم و نورد سرد

کاربرد فولاد نورد گرم: محصولات تولیدی در روش نورد گرم مانند میله های فولادی نورد گرم معمولا در جوشکاری و حرفه های فنی برای ساخت گزینه هایی مانند میله های راه آهن و میله های ا شکل بکار میرود . این نوع فولاد در شرایطی استفاده می شود که تلورانس و شکل های خاصی مد نظر نباشد . همچنین فولاد نورد گرم در تولید لوله ها ، پروفیل و مقاطع و حوزه های فولادی دیگر کاربرد دارد . در ادامه بیشتر به بررسی فولاد نورد سرد و نورد گرم می پردازیم .

کاربرد فولاد نورد سرد:با توجه به ویژگی های فولاد نورد سرد ، در هر پروژه ای که الویت اصلی کاربر استقامت ، تلورانس ، متحدالمرکزیت و کیفیت سطحی باشد ، این نوع فولاد به کار گرفته می شود . انتظار می رود که انتهای این مطلب تفاوت فولاد نورد سرد و نورد گرم کاملا برای شما روشن و واضح شده باشد و برای شما در انتخاب و خرید محصولات فولادی مفید واقع شود .

بیشتر بخوانید: تفاوت میلگرد ساده و آجدار

خرید و سفارش محصول از مجموعه صنعتی کیان متال

در این مطلب به طور کامل به  تفاوت ها و کاربرد های فولاد نورد سرد و نورد گرم پرداختیم و اکنون با آگاهی لازم و کافی شما می توانید برای خرید ورق نورد گرم یا همان ورق سیاه و همچنین ورق سرد یا همان ورق روغنی اقدام کنید . مجموعه صنعتی کیان متال با تجربه و تخصص بالا در کنار شماست تا نیازهای مشتریان را با ارائه محصولات و خدمات در صنعت آهن و فولاد برطرف کند. این موسسه در سال های اخیر از شرکت های قابل اطمینان و برتردر این عرصه شناخته شده است . این موسسه سعی دارد تا فعالیت های خود را بیش از پیش در راستای گسترش ارائه ی خدمات و خرید و فروش محصولات حوزه ی آهن و فولاد متمرکز سازد تا همواره رضایت مشتریان را جلب سازد . به این منظور شما برای تهیه و خرید این محصولات از مجموعه ی ما و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش کیان متال درتماس باشید و با گرفتن مشاوره های بیشتر سفارش و خرید خود را نهایی کنید . همچنین از طریق شبکه های مجازی مانند تلگرام و پیج اینستاگرام همواره می توانید با ما در ارتباط باشید و علاوه بر سایت مجموعه ، می توانید از این طریق با محصولات این موسسه آشنا شوید.