دستگاه کشش میلگرد

دستگاه کشش میلگرد

یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب میلگرد مناسب مرحله کشش میلگرد و دستگاه کشش میلگرد است که با استفاده از دستگاه های مخصوص میلگرد در کارخانه های معتبر نظیر مجموعه صنعتی کیان متال انجام خواهد گرفت تا تبدیل به میلگردهای مناسب جهت استفاده بشوند. توجه بفرمایید که کیفیت کار مجموعه صنعتی مورد نظر تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کار شما در استفاده از میلگرد دارد زیرا که یک میلگرد بی کیفیت و مشکل دار می تواند خسارات بسیار سنگینی به شما وارد نماید. ما در این مطلب با معرفی و بررسی انواع دستگاه های کشش میلگرد و همچنین نحوه کار با آنها خدمت شما خواهیم بود. با گروه کیان متال در ادامه این مطلب همراه باشید.

آشنایی با انواع دستگاه کشش میلگرد و نحوه عملکرد آنها

دستگاه کشش میلگرد در انواع و مدل های مختلفی ساخته و روانه بازار می شوند. بعضی از دستگاه ها بصورت رومیزی و کوچک هستند که قابلیت انتقال فشار از 500 نیوتن تا 20 کیلونیوتن را دارند در مقابل برخی دستگاه های بزرگ هم هستند که می توانند تا 1مگانیوتن هم به میلگرد ها نیرو وارد کنند. دستگاه های کشش میلگردها از اجزای مختلفی که عبارت اند از لودسل یا همان سلول بارگذاری که انواع مختلفی مانند لودسل فشاری، کششی، خمشی و تک پایه وجود دارد، کراس هد یا همان کلگی، جانکشن باکس و اکستنسومتر یا کشش سنج که تغییرات طول نمونه را اندازه گیری میکند، ساخته می شود. یک طبقه بندی قدیمی برای دستگاه های کشش وجود دارد که آنها را به دو گروه سخت و نرم جدا سازی میکند. دستگاه های هیدرولیکی از دسته دستگاه های نرم هستند که بیشتر با مایعات به میلگرد نیرو وارد می کنند در طرفی دیگر دستگاه های مکانیکی که در دسته دستگاه های سخت قرار دارند با استفاده از پیچ و مهره ، فنر و چرخ دنده هایی داخل دستگاه استفاده شده اقدام به انتقال نیرو به میلگرد ها می شوند. اما در اینجا ما دستگاه ها را در سه نوع هیدرولیکی ، الکترو مغناطیسی و یونیورسال دسته بندی می کنیم اما باید توجه داشت که دستگاه های یونیورسال میتوانند هم هیدرولیکی و هم الکترومغناطیسی باشند اما به دلیل کاربرد ، شهرت و همچنین انواع مختلف آن به شکل مجزا به معرفی آن می پردازیم.

دستگاه کشش میلگرد هیدرولیکی

دستگاه کشش میلگرد هیدرولیکی نسبت به دو نوع دیگر قدمت بیشتری دارد.لازم به ذکر است که وجود خطا در نتایج این دستگاه که یکی از معایب بزرگ آن است که باعث منسوخ شدن این دستگاه شده است. این دستگاه برای اعمال فشار به قطعات با فشار مایعات کار میکنند به این صورت که با روشن کردن دستگاه الکتروموتور روشن شده و پمپ روغن دستگاه با کمک فشار روغن به جکی که بالای دستگاه قرار گرفته فک بالایی را به بالا هل میدهد. در این دستگاه دو اهرم دورانی که یکی برای اعمال فشار روغن و دیگری برای تخلیه فشار است وجود دارد. برای اندازه گیری مقادر تنش از سیستمی به نام ساعت اندیکاتور استفاده می شود. روش کار این دستگاه به این صورت است که صفحه مدرج دایره ای برای اندازه گیری نیرو وجود دارد. عقربه این نیرو سنج به پیستون دستگاه متصل است که با فشار روغنی که باعث جرکت جک می شود و همینطور حرکت کردن پیستون سبب چرخش عقربه نیرو سنج می شود. با اندازه گیری نیروی وارد شده و تغییر طول قطعه و بدست اوردن نمودار نیرو-تغییر ، میتوان با تقسیم این مقدار ها بر سطح مقطع و طول اولیه نمودار تنش-کرنش مهندسی را استخراج کرد.

دستگاه کشش میلگرد الکترومغناطیسی و دستگاه یونیورسال

دستگاه کشش میلگرد الکترومغناطیسی به دلیل اینکه تمام اطلاعات و محاسبه ها توسط سیستم های کامپیوتری خوانده می شود دقت بالاتری از دستگاه های هیدرولیکی را دارد. بنابراین می توان بر اساس نتایجی که این دستگاه نشان میدهد با تقریب دقیق تری از اطلاعات قطعه صحبت کرد. در این دستگاه پس از انجام کشش اطلاعات بیرون آمده از طریق کابل های الکتریکی به کامپیوتر ارسال می شود این اطلاعات با استفاده ار کارت گرافیک و نرم افزار مخصوص دستگاه خوانده شده و سپس محاسبات با نرم افزار بر روی آن قرار گرفته و اطلاعات لازم را در مورد قطعه در اختیار کاربر قرار می دهد. دستگاه کشش یونیورسال بیشترین کاربرد را در بین دستگاه های کشش میلگرد دارد که قابلیت اعمال نیرو برای کشش ، فشار ، خمش سه نقطه ای و خستگی را روی انواع فولاد، پلاستیک، لاستیک، سیم، کابل و انواع پیچ را دارد. قابلیت ایجاد ارتباط از طریق وای فای بین نرم افزار و دستگاه ، انجام آزمون با کمترین دخالت دست و به صورت خودکار ، استفاده از لودسل با دقت 01/0 درصد، بالا بود اجرای تست ها، گزارش دهی منظم، دقت بالا در اندازه گیری جابجایی و سنجش نیرو و همچنین استفاده از انواع فک های متنوع از ویژگی های مثبت این دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های دیگر است.

نرم افزار دستگاه کشش میلگرد

هر دستگاه کشش میلگرد با توجه به قابلیت هایی که دارد از نرم افزار های مخصوص خود استفاده میکنند تا اجرای دستورات و محاسبات به سرعت انجام شود و دقت بالایی داشته باشد. این نرم افزار ها دارای کالیبراسیون بسیار دقیق لودسل و اکستنسومتر هستند که این قابلیت را برای اپراتور دستگاه فراهم میکنند که بتواند لودسل را در 2 نقطه و اکستنسومتر را در 6 نقطه کالیبره کند. همچنین این نرم افزار ها انرژی نقاط تنش تسلیم و شکست را به صورت کاملا خودکار محاسبه کرده و به کاربر نمایش داده می شود. باید توجه داشت که هر نرم افزار فقط مختص به همان دستگاه می باشد که با شماره سریال دستگاه مربوطه فعال می شود که مکان استفاده از آن در دستگاه های دیگر فراهم نیست.

راه های ارتباطی با مجموعه صنعتی کیان متال

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه انواع میلگرد و یا خدمات مربوط به آن با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ، تماس حاصل بفرمایید. همچنین می توانید سوالات و یا نقطه نظرات خود را از طریق اینستاگرام و یا واتسآپ با ما در میان بگذارید.