موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

فولاد، یک نوع آهن با کربن اضافه شده، اغلب عناصر دیگری به آن اضافه می شود تا برای پردازش و استفاده در صنعت آماده شود. در حالی که ممکن است در مورد تمپر شنیده باشید ، اما همه فرآیندهای فولادسازی شامل حرارت دادن فولاد تا دمای تبلور مجدد آن نیست. به عنوان مثال، نورد سرد یک فرآیند تصفیه محبوب است که فولاد را به محصولی به نام فولاد نورد سرد تبدیل می کند.

موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

خواص منحصر به فرد فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد ، که اغلب به اختصار CR یا CRS نامیده می شود، به دلیل انعطاف پذیری بسیار معروف است. علاوه بر این، برای کاربردهای کشش متوسط ​​قابل شکل‌دهی است و همچنین در دمای محیط غیر چروکیده و خزنده نیست.

اغلب، شما جزئیاتی در مورد فولاد نورد سرد در مقایسه با فولاد نورد گرم پیدا خواهید کرد. در اینجا چند تفاوت اصلی بین این دو محصول وجود دارد:

  • استحکام: فولاد نورد سرد می تواند تا 20 درصد استحکام بیشتری نسبت به فولاد نورد گرم نشان دهد، که آن را برای کاربردهای پر استرس مناسب تر می کند.
  • دقت: فولاد نورد سرد پس از فرآیند شکل‌دهی منقبض نمی‌شود، و امکان ایجاد اجزای دقیقی را فراهم می‌کند که نیازی به پردازش ثانویه کمی دارند.
  • سطح: فولاد نورد سرد به طور کلی دارای سطح صاف تر و براق تر، عاری از زنگ زدگی و رسوب است.

موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

محصولات فولادی نورد سرد معمولی

فولاد نورد سرد با ویژگی‌های سطحی بهتر و عیوب کمتر، معمولاً برای کاربردهای دقیقی که ظاهر مهم است، استفاده می‌شود. علاوه بر این، به دلیل تحمل اندازه کم و ماشین کاری عالی،CRS  در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. بیایید در مورد چند مورد بحث کنیم.

فولاد نورد سرد در ساخت و ساز

در دنیای ساخت و ساز، فولاد نورد سرد معمولا برای تولید سازه هایی مانند تیرها، سازه ها، ستون ها و مقاطع استفاده می شود. همچنین اغلب در ساخت سوله های فولادی، ساختمان های صنعتی و گاراژ استفاده می شود.

موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد در لوازم و ماشین آلات

فولاد نورد سرد را می توان برش، خم، پانچ، سوراخ کرد و بسیار راحت تر از سایر فلزات تشکیل داد، در حالی که خواص مکانیکی کارآمد و استحکام تسلیم پایین را نیز فراهم می کند. علاوه بر همه اینها، روکش براق و تمیز آن را به انتخاب ارجح برای اکثر شرکت های تولید کننده مکانیکی تبدیل می کند. به همین دلیل است که می توانید فولاد نورد سرد را در اکثر لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، خشک کن، یخچال، پنکه برقی و اجاق مایکروویو پیدا کنید.

فولاد نورد سرد در خودرو

همانطور که می بینید، فولاد نورد سرد به هر کجا که نگاه کنید وجود دارد! به دلیل ویژگی های ضد ضربه و مقاوم در برابر سایش، اغلب در صنعت خودرو نیز استفاده می شود. موتورهای الکتریکی، قطعات صندلی و مخازن سوخت همگی با CRS ساخته می شوند.

موارد استفاده متداول برای فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد تولید شده توسط کیان متال

هنگامی که مشتریان به فولاد نورد سرد با کیفیت بالا نیاز دارند قطعا به کیان متال مراجعه می کنند. ما فرآیندها، افراد و روابط فروش بسیار بالایی را داریم تا محصولی با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه دهیم.

ما طیف وسیعی از اندازه ها و مقادیر را متناسب با نیازهای پروژه شما ارائه می دهیم که سفارشات با حجم بالا و کم را برآورده می کند. بنا به درخواست مشتری، ما تلرانس ضخامت سخت تر و ضخامت های غیر استاندارد را نیز ارائه می دهیم.

آیا به فولاد نورد سرد با کیفیت بالا یا سایر فلزات تخصصی نیاز دارید؟ تنها کافیست با مشاورین ما در گروه صنعتی کیان متال تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت مشاوره تخصصی، از خدمات با کیفیت ما برخوردار شوید.