میلگرد پولیشی در تهران

میلگرد پولیشی در تهران

می دانیم که میلگرد ها از دسته بندی های متعددی برخوردار هستند و هر کدام از آن ها به توجه به مشخصات ظاهری و خواص مکانیکی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین کاربرد میلگرد ها علاوه بر ساختمان سازی ، ساخت پیچ و مهره ، خودروسازی ، شبکه بندی و… می باشد. اگر بخواهیم یکی از متنوع ترین و پر کاربرد ترین میلگرد ها را معرفی کنیم باید از میلگرد ترانس نام ببریم. این میلگرد از طریق صیقل دادن میله ‌های فولادی ساده با استفاده از فرآیند های مختلف و تغییر قطر میله ها به صورت دهم دار و صدم دار که به فرآیند کشش میلگرد معروف است ، تولید می گردد. البته میلگرد روغنی یا میلگرد ترانس انواع گوناگونی دارد که میلگرد پولیشی یکی از آن ها است. در این مطلب به بررسی بیشتر این محصول و مشخصات آن خواهیم پرداخت.

میلگرد پولیشی در تهران

انواع میلگرد پولیشی و کاربرد هر کدام

در یک تعریف کلی از میلگرد ترانس روغنی باید گفت که این میلگرد ، نوعی میلگرد کششی می باشد که مقاومت بسیار بالایی دارد و برای تولید آن از میلگرد ساده صنعتی استفاده می شود. از جمله مهم ترین ویژگی های این میلگرد می توان به ظاهر زیبا و صیقلی آن اشاره کرد که این مشخصه ناشی از پولیش زدن میلگرد پس از پایان مراحل نورد می باشد. البته علاوه بر ظاهر زیبا ، استحکام بالا نیز از دیگر ویژگی‌ های بارز و برجسته آن است که در حقیقت این دو مورد تعیین کننده نوع کاربرد میلگرد پولیشی خواهند بود. اگر بخواهیم دسته‌ بندی این میلگرد را بر اساس میزان صیقلی بودن تعیین کنیم باید گفت که شامل دو دسته میلگرد تک پولیش و میلگرد دو پولیش است. در یک تعریف کلی از میلگرد تک پولیش ، از آن به عنوان یک میلگرد ترانس با سطح ناصاف یاد می شود که با استفاده از روش نورد گرم تولید می گردد. سپس در مرحله بعد پولیش کاری انجام می شود که منجر به صاف و براق شدن میلگرد خواهد شد. در واقع برای تولید میلگرد ترانس تک پولیش فقط از آلیاژ آهن ST37 استفاده می شود و پولیش کاری در یک مرحله انجام می گیرد. البته روش تولید میلگرد ترانس نیازمند توضیحات بیشتری است که در بخش بعد به طور کامل به شرح آن خواهیم پرداخت. از موارد کاربرد این میلگرد نیز می‌ توان به ساخت قطعات پمپ آب و نفت ، سیلندر های هیدرولیکی و… اشاره نمود. این در حالی است که میلگرد ترانس دو پولیش به دلیل پولیش دو مرحله ای ، سطح آینه ‌ای و صیقلی تری دارد و از جلوه ظاهری بهتری برخوردار است ؛ از این رو استفاده از آن در سطوح آینه ای و نشکن مانند قطعات بیرونی اتومبیل رایج است.

میلگرد پولیشی که یک میلگرد ترانس یا همان روغنی می باشد به صورت تک پولیش یا دو پولیش به بازار مصرف عرضه می گردد.

روش تولید و قیمت میلگرد پولیشی در تهران

اگر بخواهیم روش تولید میلگرد ترانس را به طور کلی بررسی کنیم باید گفت که نورد گرم ، فرایند کشش ، تاب کاری و پولیش کاری اصلی ترین مراحل آن هستند. طی فرایند نورد گرم ، طول ورق فلزی افزایش پیدا می کند که این موضوع منجر به کاهش قطر آن می گردد. یکی از عواملی که در این مرحله بسیار تأثیرگذار است ، دما می باشد. بعد از انجام عملیات نورد گرم نوبت به سرد کردن آن ها می رسد. در مرحله بعد فلز باید تاب کاری شود تا ساختار متالورژیکی فلز دوباره به آن برگردد. روش انجام این مرحله تاثیر زیادی در کیفیت و مقاومت میلگرد نهایی دارد ؛ از این رو باید مورد توجه قرار گیرد. در مرحله آخر نیز برای ایجاد سطح صاف و صیقلی در میلگرد باید پولیش کاری انجام شود. لازم به ذکر است که هر چه قدر پولیش کاری برای میلگرد بهتر انجام شود سطح کیفی آن نیز بیشتر خواهد شد. تنها تفاوتی که در روش تولید میلگرد تک پولیش و میلگرد دو پولیش وجود دارد این است که فرایند پولیش کاری برای دسته اول در یک مرحله و برای دسته دوم در دو مرحله صورت می گیرد. نکته دیگری که در مورد این میلگرد باید به آن اشاره کنیم قیمت نسبتاً بالای آن در مقایسه با دیگر انواع میلگرد است که انجام عملیات های گوناگون برای صیقلی و براق کردن میلگرد در این موضوع نقش دارد. از آنجایی که قیمت میلگرد پولیشی در تهران به عوامل متعددی از جمله کیفیت ، روش تولید و… بستگی دارد پیشنهاد می کنیم این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید. مجموعه صنعتی کیان متال یکی از عرضه کنندگان انواع میلگرد ترانس از جمله میلگرد تک پولیش و دو پولیش می باشد که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می کند.

پیشنهاد می شود مطلب مهمترین کاربرد های میلگرد ترانس را نیز مطالعه نمایید.

خرید میلگرد پولیشی

مجموعه صنعتی کیان متال بیش از ۳۰ سال در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات و مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد ترانسمیسیون ، پیلینگ شده و سنگ خورده در سایز های مختلف فعالیت دارد. اگر قصد خرید میلگرد پولیشی در تهران را دارید می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان ، استعلام قیمت و موجودی محصولات از طریق صفحه تماس با ما ، با واحد فروش این مجموعه در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت نمایید. به علاوه با پیوستن به صفحه اینستاگرام اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.