هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که برای تکمیل پروژه های ساختمانی یا صنعتی خود میلگرد خریداری می کنید به احتمال زیاد با واژه بندیل آشنا هستید. معمولاً برای عرضه و آماده سازی میلگرد بعد از اتمام فرایند تولید ، میلگرد ها در بسته بندی های تعیین شده آماده می‌ شوند. در واقع می‌ توان گفت به فرآیندی که برای بسته بندی و آماده سازی میلگرد های تولیدی انجام می ‌شود بندیل کردن میلگرد می گویند. البته ظرفیت بسته بندی میلگرد در کارخانه های مختلف متفاوت است و هر کدام از مجتمع های فولادی از روش های گوناگونی برای بندیل کردن میلگرد استفاده می کنند. حال سوالی که مطرح می‌ شود این است که هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟ این موضوع یکی از نکاتی است که حین خرید میلگرد باید به آن توجه نمود. در ادامه مطلب با بررسی پاسخ این سوال همراه ما باشید.

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

بندیل میلگرد چیست؟

به زبان ساده و عامیانه بندیل محافظی است که مانند یک کمربند فلزی یا پلاستیکی به منظور بسته بندی محصولات فولادی از جمله میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد ها و مقاطع فولادی جهت عرضه به بازار به دو صورت کلاف و شاخه با طول های مساوی تبدیل می شوند. با این حال باید گفت بندیل در مقایسه با سایر روش های بسته بندی و آماده سازی میلگرد ها ، بسیار مناسب است و از آنجایی که هزینه کمتری دارد می توان گفت روش مقرون به صرفه و کاربردی محسوب می ‌شود. قطعاً کم هزینه بودن این روش می‌ تواند مهمترین ویژگی این شیوه از بسته بندی محصولات فولادی محسوب شود. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نمی توان از روش بندیل برای همه محصولات فولادی استفاده کرد و این روش عمدتاً برای بسته بندی محصولاتی از جمله شمش ، میلگرد ، لوله های فولادی نازک و… کاربرد دارد. میلگرد ها از لحاظ ترکیبات شیمیایی و شکل پذیری در سه دسته فولاد نرم ، فولاد نیمه سخت و فولاد سخت قرار می گیرند. فولاد های نرم و نیمه سخت که قطر آن ها معمولاً کمتر از ۱۲ میلی متر است به دو روش کلاف یا شاخه بسته بندی می شوند. با این حال میلگرد هایی که قطر آن ها بیشتر از ۱۴ میلی متر است تنها به روش شاخه مستقیم بسته بندی می گردند. از جمله موارد دیگری که حین خریداری میلگرد باید به آن ها دقت داشته باشید تاریخ تولید میلگرد ، نشان استاندارد ملی ایران ، وزن هر بسته که روی بندیل میلگرد حک شده ، قطر اسمی میلگرد ، جنس میلگرد ، شماره ذوب و علامت اختصاری تولید کننده میلگرد می باشد. قطعا در نظر گرفتن این موارد می تواند به شما در خریداری میلگرد مناسب کمک شایانی کند.

شرایط و ضوابط نگهداری از بندیل میلگرد

در قسمت قبل به بررسی بندیل و نکات قابل توجه حین خریداری میلگرد اشاره نمودیم. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط و ضوابط نگهداری از بندیل میلگرد به چه صورت است؟ در واقع خریداری میلگرد با تعداد بالا نیازمند نگهداری درست نیز می باشد تا کیفیت و کارایی آن ها تغییر نکند. نگهداری میلگرد های خریداری شده در محلی تمیز و عاری از هر گونه رطوبت باعث می ‌شود تا آن ها دیرتر دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند. علاوه بر آن حین جابجایی و انتقال میلگرد ها باید مراقبت های لازم را به عمل آورید تا از ایجاد هر گونه صدمه ، ضربه و بریدگی در آن ها جلوگیری شود. از دیگر نکات حائز اهمیت در نگهداری میلگرد ها به صورت بندیل ، نحوه حمل آن ها است. سعی کنید حمل و جابجایی میلگرد ها به گونه ای صورت گیرد که خمیدگی در آن ها ایجاد نشود. همچنین میلگرد ها را به طور مستقیم روی زمین انبار نکنید. یکی دیگر از المان هایی که مورد توجه بسیاری از متقاضیان میلگرد قرار دارد ، تعداد شاخه میلگرد در هر بندیل است. همان طور که اشاره کردیم شیوه بسته بندی میلگرد در کارخانه های تولیدی متفاوت می باشد و همچنین وزن هر بندیل نیز متغیر است. با این حال به طور کلی می ‌توان گفت که وزن بندیل اکثر برند ها در بازه ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرم و وزن بندیل برند ذوب آهن در بازه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلوگرم قرار دارد. برای اینکه تعداد شاخه های میلگرد را در هر بندیل محاسبه کنید باید وزن هر بندیل را بر وزن هر شاخه تقسیم کنیم تا تعداد شاخه ها تعیین گردد. با توجه به این موضوع به سادگی می توانید تعداد شاخه میلگرد در هر بندیل را برای کارخانه های تولیدی به دست آورید.

پیشنهاد می شود مطلب نکات قابل توجه در خرید میلگرد را نیز مطالعه نمایید.

نحوه ثبت سفارش میلگرد

مجموعه صنعتی کیان متال عرضه کننده انواع میلگرد ، فولاد آلیاژی و… می باشد که می‌ توانید بعد از دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت محصولات از طریق برقراری ارتباط با شماره تلفن های مندرج در صفحه تماس با ما ، نسبت به ثبت سفارشات اقدام نمایید. همچنین این مجموعه شرایطی را در نظر گرفته تا امکان کسب اطلاعات بیشتر از طریق عضویت در شبکه های اجتماعی این مجموعه از جمله صفحه اینستاگرام مهیا باشد.