کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت مواد غذایی

کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت مواد غذایی

همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادیم، فولاد ضد زنگ کاربردهای گسترده ای دارد. در طول تاریخ ، شاید شناخته شده ترین کاربرد آن به غذا و صنعت مواد غذایی مربوط باشد. کارد و چنگال از جنس استنلس استیل از دهه 1910 وجود داشته است. سینک های فولادی ضد زنگ برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شدند و اجاق گازهای ضد زنگ و پشتی آن به دهه 1940 و 50 می رسد. ناگفته نماند که فولاد ضد زنگ در آشپزخانه و صنایع غذایی در اواخر دهه 1980 زمانی که جنرال الکتریک شروع به فشار دادن ماشین ظرفشویی های استیل ضد زنگ، یخچال های ساید بای ساید و محصولات آشپزی داخلی در تبلیغات تلویزیونی و مواد چاپی کرد، واقعاً به یک نام آشنا تبدیل شد.

فولاد ضد زنگ در صنایع غذایی

برای بیش از یک قرن، فولاد ضد زنگ بارها و بارها ثابت کرده است که یک ماده ایمن برای مواد غذایی است. از این گذشته، خوردگی، زنگ زدگی یا شرایط مناسبی برای پاتوژن های مضر فراهم نمی کند. از نظر بهداشت و دوام، کشف قرن بیستم فولاد ضد زنگ هنوز در صنایع غذایی و نوشیدنی موج می زند. می توانید ببینید که فولاد ضد زنگ در طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری غذایی، مدت ها قبل و بعد از استفاده در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه، اساساً مشخص شده است که بسیاری از مواد غذایی ما قبل از رسیدن به سوپرمارکت یا آشپزخانه، فرآوری، ضدعفونی و بسته بندی می شوند. و کل این فرآیند باید تحت شرایط بهداشتی انجام شود.

امروزه بیش از 30 درصد از فولاد ضد زنگ تولید شده در صنایع غذایی و آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این کاربردها عبارتند از:

  • کاربردهای کشاورزی: تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، نرده ها، دروازه ها، آبیاری، مخازن ذخیره سازی.
  • فرآوری مواد غذایی: خطوط آب گرم، ذخیره سازی فله، حمل و نقل، آماده سازی.
  • آماده سازی غذا: کارد و چنگال، سطوح، قابلمه و تابه، سینک ظرفشویی.
  • ارائه: قفسه های نمایش، پایه کیک، غلتک هات داگ.
  • ماشین های سلف سرویس: تلگراف، دستگاه های فروش خودکار، دستگاه های فروش بلیط.

اساساً، در هر مرحله از آنچه که برای آوردن غذاها و نوشیدنی ها به مردم نیاز است، به استفاده از فولاد ضد زنگ تکیه خواهید کرد.

 

کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت مواد غذایی

 

چه چیزی باعث درجه مواد غذایی فولاد ضد زنگ می شود؟

فولاد ضد زنگ برای کاربردهای بهداشتی مواد غذایی ایده آل است، اما هر فولاد ضد زنگی در صنایع غذایی واجد شرایط نیست. نمرات به فولادهای مختلف بر اساس نحوه اندازه گیری آنها در برابر آزمایشات و الزامات مختلف اختصاص داده می شود. برای ضد زنگ، کیفیت مورد نظر ما کیفیت، دوام و مقاومت در برابر دما است. فولادهای ضد زنگ که این شرایط را ایجاد می کنند برای تهیه غذا، ذخیره سازی و غذاخوری ایمن هستند.

از بین انواع فولاد ضد زنگ، گرید 304 چیزی است که بیشتر در صنعت غذا و نوشیدنی استفاده می شود. فولاد ضد زنگ 304 مستعد اکسید شدن یا خوردگی نیست. مقاومت در برابر خوردگی به مقدار بالای نیکل آن نسبت داده می شود ، در حالی که از زنگ زدگی با محتوای کروم آن جلوگیری می شود. یافتن فولاد ضد زنگ 304 در همه جا از آشپزخانه های تجاری گرفته تا کارخانه های فرآوری مواد غذایی آسان است.

جهت بر قراری ارتباط با مشاورین ما می توانید از طریق شماره های درج شده در صفحه تماس با ما در سایت با ما ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید سوالات و یا نقطه نظرات خود را از طریق واتساپ و یا اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

 

کاربرد فولاد ضد زنگ در صنعت مواد غذایی