کاربرد میلگرد ترانس در صنعت

کاربرد میلگرد ترانس در صنعت

یکی از مصالح فلزی که نقش مهمی را در صنایع مختلف ایفا می کند ، میلگرد ترانس می باشد. این میلگرد عمدتا در ابعاد و اندازه های استاندارد تولید می شود و برعکس میلگرد های ساختمانی که در روند ساخت سازه مورد استفاده قرار می گیرند ، این میلگرد برای بدنه خارجی و مواردی که زیبایی و شکل ظاهری اهمیت دارد ، بکار گرفته می شود. اگر بخواهیم کاربرد و کارایی این میلگرد را در نظر بگیریم باید بگوییم که جزء اجزای اصلی هر صنعت تولیدی از جمله صنایعی که به ماشین آلات تکیه دارند می باشد. در واقع ویژگی ها و مشخصات مکانیکی این میلگرد به قدری خاص و منحصر به فرد است که می توان آن را از سایر میلگرد ها متمایز نمود. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با میلگرد های ترانس علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همچنان همراه ما باشید.

میلگرد ترانس دسته بندی متنوعی دارد و از هر کدام با توجه به شکل ظاهری ، ویژگی ها و خواص مکانیکی آن ، در موارد متعددی استفاده می شود.

کارایی و موارد کاربرد میلگرد ترانس در صنعت

اگر بخواهیم در مورد کارایی میلگرد های ترانس صحبت کنیم باید بگوییم به دلیل اینکه در صنایع مهندسی ، خودروسازی ، نساجی ، کشتی سازی ، کاغذ ، صنایع دفاع و حتی تجهیزات سنگین زمینی یا هوا فضا کاربرد وسیعی دارند ، این نوع میلگرد را جزء پرکاربرد ترین مصالح به شمار می آورند. شاید بپرسید که علت این کارایی فراوان و گسترده چیست؟ یکی از مهمترین دلایل این موضوع آن است که تولیدکنندگان می توانند این میلگرد را در اشکال ، ابعاد ، انواع و درجات مختلف تولید و عرضه کنند تا امکان استفاده از آن در موارد فنی و دقیق باشد. در واقع میلگرد فولادی ترانس با سطح مقطع های گرد ، شش ضلعی ، مربع و… عرضه می گردد که هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود کاربرد مشخصی نیز دارند. با این حال موارد کاربرد میلگرد ترانس به اختصارا به شرح زیر است:

قطعات ماشین آلات: میلگرد های ترانس به دلیل قابلیت انعطاف پذیری که دارند بهترین گزینه برای کیت های بدنه خودرو محسوب می شوند.

خطوط لوله: همچنین استحکام و قابل انعطاف بودن این میلگرد ها باعث شده تا در لوله کشی نیز کاربرد داشته باشند. از دیگر علل این موضوع نیز می توان به دوام آن ها در هوای سرد و جوش پذیری و مقاومت بالا در برابر فشار های وارده اشاره نمود.

ساختمان های فولادی: همچنین با توجه به اینکه میلگرد های فلزی مقاومت بسیار زیادی دارند ، از آن ها در ساختار برخی سازه ها نیز استفاده می شود ؛ چرا که در برابر لرزش و باد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

ساخت مهمات: این مورد جزء مهمترین و حساس ترین کاربرد های میلگرد های ترانس به شمار می رود و ساخت مرمی گلوله یکی از کاربرد های نظامی این میلگرد می باشد.

کاربرد میلگرد ترانس در صنعت

ویژگی های میلگرد ترانس

در این بخش به بررسی مشخصه های میلگرد ترانس خواهیم پرداخت:

خاصیت مغناطیسی: از آنجایی که از فریت و آهن در میلگرد فولادی ترانس استفاده شده است ، خاصیت مغناطیسی یکی از خصوصیات آن بیان می شود.

مقاومت در برابر شکستگی: اگر میلگرد های ترانس را با سایر میلگرد های موجود در بازار آهن آلات مقایسه کنیم ، انعطاف بیشتری در آن مشاهده خواهیم کرد که گفتیم این ویژگی کارآیی زیادی نیز به آن بخشیده است.

جوش پذیری: یکی از دلایل اینکه این میلگرد نرم و قابل انعطاف است میزان کربن به کار رفته در آن می باشد. به همین دلیل می توان گفت که این میلگرد برای جوشکاری بسیار مناسب بوده و هر چقدر که میزان کربن در فولاد به کار رفته در آن کمتر باشد ، از خاصیت جوشکاری و ماشینکاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

مقرون به صرفه بودن: به طور کلی استفاده از میلگرد های ترانس نسبت به سایر فولاد ها مقرون به صرفه تر است و انتخاب اقتصادی خواهد بود.

کربن کم: به علاوه مقدار ناچیز کربن موجود در ترکیب شیمیایی این میلگرد سبب شده تا شکل ‌دهی آن راحت تر انجام شود و کنترل آن ها نیز ساده تر باشد. البته این ویژگی با توجه به میزان کربن در این میلگرد متفاوت خواهد بود. برای مثال از میلگرد هایی که کمتر از 0.3 درصد کربن دارند برای مواردی که وزن زیادی را متحمل نمی شوند استفاده می گردد و در مقابل میلگرد هایی که میزان کربن زیاد بین 0.6 تا 1 درصد دارند ، برای ساخت فنر های فشرده سازی و سیم های قوی به کار می روند. همچنین از فولاد هایی که بین 0.3 تا 0.6 درصد کربن دارند معمولاً برای ساخت چرخ ، ریل ، چرخ دنده و قطعات خودرو استفاده می شود.

نحوه ثبت سفارش میلگرد ترانس

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع میلگرد ترانس از جمله میلگرد سنگ خورده ، میلگرد سر زرد ، میلگرد سر قرمز ، میلگرد پولیشی و… می باشد که می توانید محصولات و مقاطع فولادی مورد نظر خود را از طریق آن تهیه کنید. مشتریان و متقاضیان عزیز در سراسر کشور می توانند از طریق صفحه تماس با ما ، با واحد فروش این مجموعه در ارتباط باشند و بعد از استعلام قیمت سفارش خود را ثبت کنند. پیشنهاد می کنیم از صفحه اینستاگرام این مجموعه نیز دیدن نمایید.