همه چیز درباره میلگرد نرمال

همه چیز درباره میلگرد نرمال

اگر شما هم از کسانی هستید که در حوزه آهن آلات فعالیت می کنید ، حتما اسم میلگرد نرمال برای شما آشنا است. این میلگرد یکی از انواع مختلف مقاطع می باشد که به دلیل ویژگی هایی که دارد معروف و شناخته شده است. در واقع تفاوت این محصول فولادی با انواع دیگر میلگرد ، طول آن است که کمتر از 12 متر می باشد. این ویژگی باعث شده تا کاربردهای متفاوت تری نسبت به سایر میلگردها داشته باشد و برای موارد خاصی به کار رود. در ادامه مطلب اطلاعات کاملی مربوط به این میلگرد خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. لطفا همراه ما باشید.

تفاوت میلگرد نرمال با سایر میلگردها

در حالت کلی می توان گفت که میلگردها در سایزبندی های متفاوت و در 4 گرید عرضه می شوند که معمولا طول آن ها بین 6 تا 12 متر می باشد. در موقعیت هایی ممکن است که مهندسین به مقاطعی با طول کمتر از 12 متر نیاز داشته باشند. در این صورت اگر بخواهند میلگردهای معمولی را برش دهند ، باقی مانده آن دورریز محسوب می شود و تکرار شدن این قضیه منجر به افزایش هزینه ها در پروژه خواهد شد. به همین دلیل برای رفع این مشکل میلگردهایی تولید شده اند که طولی کمتر از 12 متر دارند و برای مصارف مختلف به کار می روند. با این توصیف میلگرد نرمال دارای طولی بین 1 تا 11.9 متر می باشد. همچنین دقت داشته باشید که سایز این میلگرد چندان تفاوتی با دیگر میلگردها ندارد. سایز میلگرد یکی از نکاتی است که حتما باید آن را در اتنخاب میلگرد مناسب در نظر بگیرید. برای مثال برای تولید خاموت از میلگردهای نرمال با سایز 6 ، 8 و 12 میلی متر استفاده می شود. همچنین میلگردهای سایز 20 ، 22 و 25 برای اجرای تیرچه و بولت انتخاب مناسبی می باشند. در نتیجه تنها تفاوت این میلگرد با سایر مقاطع در طول آن است. در ادامه با بررسی بیشتر این میلگرد همراه ما باشید.

همه چیز درباره میلگرد نرمال

کاربردها و انواع میلگرد نرمال

میلگردهای نرمال دارای سه گرید A2 ، A3 و A4 می باشند که در ترکیب شیمیایی ، میزان مقاومت تسلیم و تنش کشش با هم متفاوت اند. در واقع متداول ترین نوع این میلگرد A2 و A3 می باشد که امروزه تقریبا بیشتر مشتریان این میلگرد را تهیه می کنند. البته نوع آج و مشخصات فنی آن باعث این کاربرد گسترده شده است. میلگرد نرمال با توجه به اینکه دارای طول منعطفی می باشد و بسته به مورد مصرف می توان طول آن را تغییر داد ، دارای کاربرد فراوانی است. از این محصول برای افزایش مقاومت کششی بتن و تقویت فنداسیون استفاده می شود که این میلگرد با عنوان میلگرد راستا نیز شناخته می شود. همچنین این میلگرد هنگام بتن ریزی نیز به کار گرفته می شود. از طرفی نیز به شکل گسترده ای به عنوان میلگرد حرارتی در صنعت کارایی دارد. صنایع فنرسازی نیز از این میلگرد بسیار استفاده می کنند. خاموت ها برای جلوگیری از بیرون زدن مقاطع طولی به دلیل کمانش و تحمل نیروی برشی به کار گرفته می شوند. همچنین استفاده از خاموت مانع از ترک خوردن بتن خواهد شد.همان طور که پیش تر اشاره کردیم از این نوع میلگرد در خاموت زنی نیز استفاده می شود؛ چرا که باعث افزایش نیروی برشی می گردد.

مراحل تولید میلگرد نرمال

می توان گفت که میلگرد نرمال به روشی تقریبا مشابه روش تولید سایر میلگردها تولید می شود. ابتدا سنگ آهن را ذوب می کنند. سپس بعد از مرحله ذوب مواد به دست آمده را به شمش مبدل می سازند. همان طور که می دانید برای تولید میلگرد از شمش 5sp استفاده می شود. هر چند که ابعاد این شمش ها به کوره گرمایی و خط تولید بستگی دارد اما معمولا دارای ابعاد 6000*150*150 یا 6000*125*125 هستند. سپس از طریق رول ها و طراحی کالیبراسیون به شمش ها فرم می دهیم. بعد از این مرحله طول شمش های ساخته شده در مرحله قبل ، طی فرایندی افزایش پیدا می کند ، طوری که شکل استوانه به خود بگیرند. در واقع در این مرحله با کاهش قطر ، طول افزایش پیدا می کند. سپس میلگردها را در اندازه های دلخواه برش می دهند و آماده ی عرضه به مشتریان و متقاضیان می کنند. البته در نظر داشته باشید که روش تولید میلگردها فقط در یک سری موارد جزئی با هم متفاوت می باشد اما در اصل آن تفاوت چندانی وجود ندارد. امروزه کارخانه های زیادی مقاطع فولادی تولید می کنند که مجموعه صنعتی کیان متال یکی از شناخته شده ترین ها است. در انتهای مطلب به نحوه ثبت سفارش در این مجموعه اشاره کرده ایم.

شما مشتریان عزیز می توانید مطلب نکاتی که می بایست در زمان انتخاب درجات فولاد کربنی بدانید را نیز در سایت مشاهده نمایید.

نحوه سفارش میلگرد نرمال

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از عرضه کنندگان معتبر و موفق در زمینه محصولات و مقاطع فولادی از جمله شافتینگ ، میلگرد ترانسمیسیون ، میلگرد پیلینگ شده ، میلگرد سنگ خورده و… می باشد. شما عزیزان می توانید هر گونه سوال و نقطه نظر را با کارشناسان ما مطرح نمایید. به این منظور می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما با کارشناسان تماس حاصل فرمایید. همچنین در شبکه های اجتماعی ما از جمله صفحه اینستاگرام شما قادر به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه محصولات و مقاطع فولادی خواهید بود.