بازیابی و بازیافت میلگرد

بازیابی و بازیافت میلگرد

در این مطلب قصد داریم در مورد بازیافت میلگرد ، نحوه انجام و همچنین اهمیت آن توضیح دهیم. ابتدا بهتر است بدانیم چرا از میلگرد در ساخت و ساز استفاده می شود. به طور معمول در بیشتر سازه های بتنی از میلگرد استفاده می شود ؛ چرا که میلگرد یا همان تقویت کننده با قرار گرفتن درون مواد بتنی باعث استحکام سازه می شود. استفاده از میلگرد در سازه های بتنی ضروری است و عدم بکارگیری آن باعث می شود که سازه با گذشت زمان در اثر انقباظ و انبساط فرو ریزد. در واقع با توجه به فولاد بکار رفته در میلگرد و استحکامی که دارد استفاده از آن در تمام سازه های بتنی جهت ایجاد مقاومت لازم اهمیت دارد. خوشبختانه با توجه به تقاضای زیادی که میلگرد دارد ، سازندگان سعی می کنند بهترین نوع میلگرد را تولید کنند.

از مهمترین مزیت های بازیافت میلگرد می توان به کاهش میزان استخراج عناصر بکار رفته در میلگرد و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

اهمیت بازیافت میلگرد و تاثیر آن در محیط زیست

خوشبختانه میلگرد ها به راحتی بازیافت می شوند و از آنجایی که میلگرد به وفور در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد با بازیافت آن آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود. باید توجه داشت بازیافت میلگرد ، فقط برای میلگرد هایی که بدون زنگ زدگی و بتن هستند امکان پذیر است ؛ از این رو اگر قسمتی از میلگرد مورد نظر دارای بتن بود باید با استفاده از دستگاه های مخصوص برش داده شود. وجود بتن ، زنگ زدگی یا هر ماده اضافی دیگری در میلگرد ، هنگام بازیافت باعث می شود که میلگرد بازیافتی خوبی تولید نشود و احتمال اینکه استفاده از میلگرد غیر استاندارد ، عواقب خطرناکی مانند ریزش سازه را به دنبال داشته باشد وجود دارد. معمولا از میلگرد های بازیافتی برای استفاده در پروژه های ساختمانی جدید استفاده می کنند اما با کمک ابزار برش میلگرد و خم کن میلگرد می توان آن ها را در مدل های مختلف برش داد و در کار های تزییناتی مانند پروژه های هنری ، قطعات مبلمان و مجسمه های زیبا در باغ ها و… استفاده کرد. وجود زنگ زدگی در میلگرد نیز ممکن است خوردگی بیشتری روی آن ایجاد کند. جهت تهیه میلگرد برای بازیابی می توانید به شرکت های قراضه فروشی مراجعه کنید و یا از صاحب ساختمان های در حال تخریب و ساخت و ساز اجازه گرفته و از آن ها استفاده نمایید. برای فروش این فولاد نیز می توانید با شرکت های ضایعاتی تماس گرفته و با تحویل این محصولات فولادی در ازای هر تن ، هزینه دریافت کنید. همچنین برای یافتن ضایعات میلگرد می توانید به مکان های دیگری مراجعه نمایید و قبل از جمع آوری با یک شرکت برای حمل آن ها هماهنگ کنید. در ادامه مطلب همچنان همراه ما باشید.

بازیابی و بازیافت میلگرد

مزیت های بازیافت میلگرد

بیشتر ضایعات میلگرد ها مربوط به تخریب ساختمان ها و یا پل ها است و هنگام تخریب یک بنا به دلیل عدم امکان استفاده مجدد از میلگرد ، عنوان میلگرد بازیافتی یا قراضه را می گیرد. این میلگرد پس از جمع آوری و بازیافت ، دوباره می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین گاهی شمش های فولادی که جهت ساخت میلگرد به کار می روند ، همان میلگرد های بازیافتی هستند که پس از عملیات ذوب و بازیافت دوباره از آن ها استفاده می شود. میلگرد ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. ضایعات میلگرد را می توان هنگام آرماتور بندی ، برشکاری و ساخت سازه های جدید نیز پیدا کرد. با انجام عملیات بازیافت میلگرد می توان جلوی استخراج بیش از اندازه آلیاژ های به کار رفته در آن را گرفت که این کار از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد. به همین دلیل در بازار ضایعات ، قیمت ضایعات آهن و میلگرد با دیگر ضایعات تفاوت دارد. همچنین با استفاده از میلگرد های بازیافتی می توان ابزار آلات جدید و با کیفیت ساخت ؛ زیرا مواد تشکیل دهنده آن طی بازیافت خاصیت خود را از دست نمی دهند. از طرفی با استفاده از میلگرد های بازیافتی و کاهش تولید میلگرد نو ، از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری می شود و از این طریق به حفظ طبیعت و محیط زیست کمک می کند. این موضوع در حال حاضر اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ چرا که افزایش فعالیت صنعتی کشور ها و میزان مواد آلاینده می تواند به مرور زمان مشکلاتی مانند گرم شدن کره زمین و… را تشدید کند. در واقع با این تفاسیر بازیابی میلگرد نه تنها معایبی ندارد بلکه از این طریق در مصرف انرژی ، مواد اولیه و… نیز صرفه جویی می شود.

پیشنهاد می شود مطلب تفاوت فولاد ضد زنگ 304 و 304L را نیز مطالعه نمایید.

راه های ارتباطی

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از تولید کنندگان محصولات و مقاطع فولادی می باشد که بیش از ۳۰ سال در این حوزه فعالیت دارد و شما می توانید انواع میلگرد ، ورق فولادی ، شافتینگ و… را از این مجموعه خریداری نمایید. به این منظور کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه نموده و با یکی از شماره تلفن های موجود در این بخش ارتباط برقرار کنید. به علاوه در صفحه اینستاگرام این مجموعه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.