بررسی میزان تولید میلگرد در ایران   

بررسی میزان تولید میلگرد در ایران   

همه ما کم و بیش کلمه میلگرد به گوشمان خورده است. میلگرد از جمله مقاطعی است که در صنایع مختلف به کار می رود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با میلگرد ، کاربرد های آن و میزان تولید میلگرد در کشور ایران ارائه دهیم. با توجه به اینکه امروزه استحکام و مقاومت سازه ها در صنعت ساختمان سازی اهمیت زیادی پیدا کرده است ؛ پس برای ساختن سازه ای محکم و با دوام استفاده از مصالح  که در میان ابزارهای موجود میلگرد نقش به سزایی را دارد. میلگرد ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از کاربرد خاص و منحصر به فردی برخوردارند. جنس میلگرد ها معمولا فولاد است اما شما می توانید این ابزار مهم ساختمانی را در جنس فلز آجردار هم پیدا کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا با مطالب بیشتری در رابطه با میلگرد ها آشنا شوید.

بررسی میزان تولید میلگرد در ایران   

میزان عرضه و تولید میلگرد در ایران

تولید و عرضه فولاد ، میلگرد و آهن آلات تا حد زیادی به صنایع مرتبط است و استفاده از آن ها در ساختمان سازی اهمیت زیادی دارد. در این بین میلگرد به عنوان پایه و اساس ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و به کار بردن این مقطع در ساخت سازه ها بسیار حائز اهمیت است ؛ چرا که باعث می شود سازه در برابر خطراتی همچون زلزله مستحکم گردد. در واقع به دلیل کاربرد های فراوان میلگرد است که کشور ایران نیز بیشتر از نیم قرن در کنار سایر کشور های تولید کننده میلگرد فعالیت می کند تا بتواند بخشی از نیاز متقاضیان داخلی را برطرف کند. هدف از این فعالیت برطرف کردن نیاز داخلی کشور ، بی نیاز شدن از واردات میلگرد ، ترغیب صنعتگران به ساخت و ساز و در نتیجه بهبود اقتصاد کشور است. تولید کنندگان میلگرد در ایران به صورت پراکنده در حوزه تولید میلگرد با کیفیت فعالیت می کنند که مجموعه صنعتی کیان متال تنها یکی از آن ها است. اگر بخواهیم حجم تولیدات میلگرد و فولاد ایران را که به صورت سالانه عرضه می شود را ذکر کنیم می توانیم بگوییم این مقدار سالانه 25 میلیون فولاد بوده که حدود 12 میلیون تن از این تولیدات نیاز های داخلی را برطرف کرده و باقی آن به خارج از کشور صادر می شود. در این میان میلگرد سهم قابل توجه و به سزایی که حدود 40 درصد از کل فولاد تولیدی کشور می باشد را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که این میزان هر سال در حال افزایش می باشد و کشور ایران با توجه به تولید این مقدار میلگرد و فولاد ، رتبه چهاردهم را در جهان کسب کرده است. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد انواع میلگرد و کاربرد های آن مطالبی را ارائه دهیم.

کشور ایران با توجه به میزان تقاضای داخلی بیش از نیم قرن است که در حوزه تولید میلگرد فعالیت می کند و از این طریق علاوه بر اینکه نیاز داخلی کشور را برطرف می کند ، به کشور های دیگر نیز صادرات دارد.

تاریخچه تولید میلگرد و انواع آن

در گذشته برای ایجاد استحکام در سازه ها از بتن استفاده می شد. البته با اینکه بتن می توانست فشار های وارده را به خوبی تحمل کند اما مقاومت کششی پایینی داشت ؛ به همین دلیل ممکن بود سازه ها از بین بروند. کمی بعد نظریه تلفیق میلگرد و بتن برای افزایش مقاومت و استحکام سازه ها ارائه شد. این ایده و به کار بردن آن به سال های 1800 تا 1950 برمی گردد. در ادامه نیز به دلیل نتیجه دادن استفاده میلگرد و بتن در مقاومت ساختمان ها ، کشور های مختلفی به تولید میلگرد پرداختند. همچنین همان طور که در قسمت اول اشاره کردیم میلگرد ها انواع و اقسام مختلفی دارند اما به طور کلی می توانیم آن ها را به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم کنیم. این محصول با طول و قطر های گوناگون و جنس های متفاوتی عرضه می شود و اگر بخواهیم به چند نمونه از میلگرد ها اشاره کنیم می توانیم میلگرد گالوانیزه ، میلگرد اروپایی ، میلگرد با فولاد کربن دار ، میلگرد فایبرگلاس پلیمر ، میلگرد ضد زنگ ، میلگرد با پوشش اپوکسی ، میلگرد تقویتی و میلگرد ترانس را نام ببریم که هر یک از این موارد جنس و کاربرد مخصوص به خود را دارند. همچنین علاوه بر تنوع جنس و کاربردی که میلگرد ها دارند شکل و ظاهر آن ها نیز یکسان نبوده و متفاوت است. میلگرد های آجدار در ساختمان سازی کارایی بیشتری دارند ؛ در صورتی که میلگرد های ساده بیشتر در صنعت بکار می روند. به طور کلی در ارتباط با کاربرد میلگرد ها می توان گفت که این مقطع هم در صنعت و هم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی آن تنها به یک حوزه خاص محدود نمی شود.

پیشنهاد می شود مطلب استفاده از فولاد ضد زنگ برای پروژه ساخت را نیز مطالعه نمایید.

راه های ارتباطی

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از مجموعه های صنعتی است که بیش از ۳۰ سال در زمینه تولید و عرضه انواع میلگرد از جمله میلگرد پیلینگ شده ، میلگرد سنگ خورده ، میلگرد ترانسمیسیون و… فعالیت دارد. این مجموعه علاوه بر اینکه محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می ‌کند ، شرایطی را نیز برای مشتریان و متقاضیان عزیز در نظر گرفته تا امکان ثبت سفارش غیر حضوری از سراسر کشور امکان پذیر باشد. به این منظور می توانید به صفحه تماس با ما در سایت یا صفحه اینستاگرام مراجعه نموده و اقدامات لازم را جهت ثبت سفارش انجام دهید.