راهنمای خرید ورق گالوانیزه

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

اگر شما هم از جمله کسانی باشید که به دلیل حرفه یا شغلی که دنبال می کنید با آهن آلات و ورق های فولادی سر و کار دارید حتما از این موضوع مطلع هستید که زنگ زدگی و خوردگی این محصولات در اثر اکسید شدن جزء بزرگترین مشکلاتی است که در این حوزه می تواند رخ دهد. ورق های گالوانیزه برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یادآور استحکام ، ضد زنگ بودن و مقاومت است. ورق های فولادی گالوانیزه یا همان ورق های فولادی که با روی روکش شده اند معمولاً در هر مکانی وجود دارند که این موضوع به تنهایی نشان دهنده کارایی فراوان ورق های گالوانیزه می باشد. البته با اینکه این ورق فولادی بسیار کاربردی است اما حین خریداری آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. اگر قصد خرید این محصول را دارید پیشنهاد می کنیم در مطلب راهنمای خرید ورق گالوانیزه همراه ما باشید.

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

بررسی ویژگی های ورق گالوانیزه و انواع آن

یکی از راهکار هایی که محققین برای جلوگیری از زنگ زدگی فولاد ، چدن و جنس آهن ارائه داده‌ اند ، استفاده از ورق های گالوانیزه می باشد. اسم این محصول برگرفته از نام دانشمندی است که این روش را ارائه داده است. به طور کلی گالوانیزه کردن به این معنی است که سطح آهن ، فولاد یا چدن با روی پوشیده می شود که این کار به محصول خاصیت ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر رطوبت را می بخشد. با این تفسیر می توان گفت که به گالوانیک کردن فلز و پوشاندن آن با روی ، گالوانیزه کردن می گویند. هدف از این کار حفاظت از فلز در داخل یک لایه دیگر از فلز که غالباً روی است می باشد که اندازه ضخامت فلز روی یکی از معیار های شناخت انواع ورق گالوانیزه است. ورق های گالوانیزه از نظر ظاهری به سه دسته بدون گل ، گل ریز و گل درشت تقسیم می‌ شوند که تفاوت آن ها در شکل گیری کریستال (گل) گالوانیزه بر روی ورق است. حتماً به این موضوع واقف هستید که بازار آهن آلات محیط متنوع و پر سودی است اما قطعاً اگر بدون داشتن آگاهی کافی شروع به فعالیت در این زمینه کنید و به خرید و فروش محصولات پردازید ، به احتمال زیاد با ضرر مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است قبل از انجام هر کاری و خرید محصولات به منابع معتبری که در اختیار همگان قرار دارد مراجعه نمایید ، اطلاعات خود را در حوزه مورد نظر بالا ببرید و اطلاعات خود را به روز کنید. البته این موضوع فقط به این حوزه اختصاص ندارد و استفاده از اطلاعات مفید و بهره گیری از نظر مشاورین کسب و کار مورد نظر به شما کمک می کند تا دچار ضرر و زیان نشوید و حتی به پیشرفت برسید.

بررسی راهنمای خرید ورق گالوانیزه

قبل از اینکه نسبت به خرید یک ورق گالوانیزه اقدام کنید باید مطلع شوید که این مقطع فولادی در چه زمینه ای به کار گرفته می شود ؛ چرا که به دلیل تفاوت ضخامت روی در ورق های گالوانیزه کاربرد آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. همچنین در انتخاب ورق های گالوانیزه شکل ظاهری آن ها نیز بی تاثیر نیست. برای مثال صنایع تانکر سازی برای ساخت محصولات خود باید از ورق های گالوانیزه با ضخامت روی بیشتر استفاده کنند و برعکس ورق هایی که در سقف به کار گرفته می ‌شوند باید ظاهر خاصی داشته باشند. ورق های گالوانیزه با توجه به سرعت سرد شدن آن ها دارای یک سری اشکال به نام گل یا اسپنگل هستند که نمونه های بدون گل یا گل ریز برای صنایع خودروسازی به کار می رود. همچنین ورق های فولادی گل درشت یا اسپنگل نیز کاربرد های مخصوص به خود را دارند. المان دیگری که با توجه به آن ، این محصول فولادی را دسته بندی می کند ، نوع فلز پوشش داده شده است. در هر حال ورق های گالوانیزه شده از هر جنسی که باشند با ضخامت 0.18 تا 6 میلی متر و در وزن های  4/800 تا 7/200 کیلوگرم عرضه می گردند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت این مقطع می باشد که با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد متفاوت است. علاوه بر آن همان طور که می دانید قیمت ها در بازار آهن آلات بسیار در نوسان است و بسته به موارد مختلف متغیر خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر نمونه مورد نظر خود را بعد از تحقیق انتخاب کردید ، حتماً قیمت آن را در منابع معتبر بررسی نمایید. به این منظور می توانید با کارشناسان مجموعه صنعتی کیان متال نیز در ارتباط باشید.

پیشنهاد می شود مطلب کاربردی میلگرد کلاف را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

راه های ارتباطی

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از مجموعه هایی است که بیش از سی سال است در زمینه تولید و عرضه محصولات و مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد ، شافتینگ ، ورق های فولادی و… فعالیت می کند. این مجموعه علاوه بر عرضه محصولات با کیفیت ، شرایطی را مهیا نموده تا مشتریان و متقاضیان در اقصی نقاط کشور قادر به خریداری و ثبت سفارش محصول فولادی مورد نظر خود باشند. شما عزیزان از طریق صفحه تماس با ما می توانید به راه های ارتباطی دسترسی داشته باشید و ضمن دریافت مشاوره رایگان ، سفارشات خود را نیز از این طریق ثبت کنید. همچنین با عضویت در صفحه اینستاگرام این مجموعه می ‌توانید اطلاعات بیشتری در حوزه محصولات و مقاطع فولادی کسب نمایید.