میلگرد ساده اصفهانی

میلگرد ساده اصفهانی

میلگرد یا آرماتور یکی از محصولات و مقاطع فولادی می باشد که برای افزایش مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد ها انواع متفاوتی دارند و در حالت کلی به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. میلگرد ساده و میلگرد آجدار چه از لحاظ ظاهری و چه ترکیب شیمیایی متفاوت هستند. در کشورهای مختلف میلگردها طبق استاندارد های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. در ایران نیز کارخانه های زیادی وجود دارند که به تولید انواع میلگرد می ‌پردازند. در مجتمع های فولادی اصفهان نیز طیف وسیعی از محصولات فولادی تولید می شود. ما در این مطلب به بررسی میلگرد ساده اصفهانی که یکی از محصولات این کارخانه ها می باشد ، خواهیم پرداخت.

انواع میلگرد ساده اصفهانی

در حالت کلی به محصول فولادی که سطح مقطع دایره و حالت استوانه ای و توپر دارد میلگرد می گویند. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم میلگردها انواع مختلفی دارند که در حالت کلی به دو دسته ساده و آجدار تقسیم بندی می شوند و هر کدام از این دسته‌ها نیز شامل انواع مختلفی هستند. میلگرد ساده اصفهانی که از مبدا شهر اصفهان عرضه می شود ، عمدتاً طبق استانداردهای روسی تولید می گردد. با توجه به استانداردهای روسی میلگرد ها به چهار دسته A3 ، A2 ، A1 و A4  تقسیم می ‌شوند. این میلگردها از نظر ظاهری کاملاً با هم متفاوت بوده و میلگرد A1 در زمره میلگردهای ساده قرار می گیرد. میلگرد A1 از نوع صاف و بدون آج می باشد که مقاومت کششی یا تنش گسیختگی آن ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و مقاومت تسلیم آن ۲۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. طبق استاندارد روسی که در کارخانه ها و مجتمع های فولادی اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد میلگرد A1 تا قطر 40 میلی متر تولید می شود. میلگرد A1 یا ساده که هیچ آجی بر روی سطح آن وجود ندارد ، به عنوان میلگرد داکتیل نیز شناخته می شود. ترکیب شیمیایی این میلگرد شامل ۲۴ درصد کربن و ۶۰ درصد سیلیسیوم می باشد. ترکیبات و مواد به کار رفته در این میلگرد باعث شده تا نسبت به میلگرد های A3 ، A2 و A4 از مقاومت کششی کمتری برخوردار باشد و نرمی و انعطاف پذیری بیشتری را در آن مشاهده نمود. همچنین میزان کربن به کار رفته در این میلگرد نسبت به انواع دیگر کمتر بوده که باعث شده تا میلگرد A1 برای مصارف جوشکاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ویژگی و خواص منحصر به فرد این محصول سبب شده تا از کاربرد و کارایی زیادی در صنایع برخوردار باشد.

میلگرد ساده اصفهانی

کاربرد و روش تولید میلگرد ساده اصفهانی

در حالت کلی میلگرد ها با توجه به مشخصه هایی که دارند برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد ساده اصفهانی بیشتر برای آهنگری ، تغییر شکل و انجام عملیات تراش و جوشکاری مناسب می باشد. میلگرد های ساده عمدتاً در صنعت کارایی دارند و بیشتر استفاده آن ها به صنعت مرتبط است. از این نوع میلگرد در ساخت خاموت و پیچ و مهره استفاده می شود. همچنین برای تولید برخی از اتصالات نیاز به استفاده از میلگرد ساده می باشد. یکی دیگر از کاربردهای میلگرد ساده به تولید مفتول برمیگردد. میلگرد های ساده که سایز پایین تری دارند برای ساخت مفتول مناسب اند. این نوع میلگرد به دو حالت شاخه و کلاف یافت می‌ شود که حالت کلاف آن در سایز 5.5 ، 6.5 ، ۸ ، ۱۰ و ۱۲ و حالت شاخه آن از سایز 8 تا 40 موجود می باشد. همچنین تولید میلگرد ساده نیازمند رعایت جزئیات زیادی است که همین جزئیات نیز کیفیت محصول نهایی را تعیین می کنند. با این حال روش کلی تولید میلگرد به شرح زیر است: در مرحله اول ابتدا شمش را با کمک جک هیدرولیک در کوره هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهند. شمش ها درون کوره برای مرحله نورد آماده می شوند. بعد از اینکه شمش ها به دمای مورد نظر رسیدند آن‌ها را به خط تولید منتقل می کنند. شمش های پخته شده از طریق رول به سمت مرحله نورد هدایت می شوند. مرحله بعد مربوط به مرحله رافتینگ می باشد که طی سه مرحله با انجام عملیات خاص از قطر شمش ها می کاهند ، این عمل باعث می‌ شود تا طول میلگرد افزایش پیدا کند. بعد از این روند میلگرد ها را در متراژ مورد نظر قیچی می کنند و در مرحله آخر آماده عرضه به بازار می شود.

پیشنهاد می کنیم تا از مطلب مفتول سایز شده نیز دیدن نمایید.

راه های ارتباطی

شما می توانید محصولات و مقاطع فولادی مورد نظر خود را از مجموعه صنعتی کیان متال تهیه نمایید. جهت استعلام قیمت و ثبت سفارشات خود به صفحه تماس با ما مراجعه نموده و از طریق شماره تلفن های درج شده در این صفحه با کارشناسان مجموعه صنعتی کیان متال تماس حاصل فرمایید. همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی ما از جمله واتساپ و اینستاگرام شما قادر به دریافت مشاوره رایگان می باشید.