میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز

میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز

هنگامی که سطح میله های فولادی با انجام یک فرایند خاص صیقل پیدا می کند میلگرد بدست آمده ، میلگرد ترانس نامیده می شود. البته با توجه به اینکه برای تولید و ساخت میلگرد ترانس از روش های مختلفی استفاده می گردد به تبع انواع مختلفی نیز خواهد داشت. از آنجایی که میلگرد ها در سایز و ابعاد مختلف عرضه می شوند شاید تصور کنید که تفاوت میلگرد های ترانس نیز تنها در ابعاد و اندازه آن ها باشد ؛ در صورتی که علاوه بر این موضوع میلگرد های ترانس بر اساس شکل ظاهری ، خواص مکانیکی و روش تولید به چند دسته تقسیم می شوند. میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز یکی از انواع میلگرد های ترانس می باشند که البته در دسته فرعی قرار دارند و جزء میلگرد های سنگ خورده نیز به شمار می روند. در ادامه به بررسی ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز در دسته میلگرد ترانس سنگ خورده قرار می گیرند که برای تولید آن ها از دستگاه سنگ زنی استفاده می شود.

تفاوت میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز با سایر میلگرد های ترانس

اگر بخواهیم میلگرد ها را در یک دسته بندی کلی قرار دهیم باید بگوییم که بر اساس شکل ظاهری به دو گروه ساده و آجدار تقسیم می شوند. البته بدیهی است که این دو دسته نیز بر اساس معیار های دیگر به گروه های کوچکتری تقسیم می گردند که هر کدام را از لحاظ کارایی و ویژگی های مکانیکی از هم تفکیک می کند. برای مثال میلگرد ساده شامل دسته ای به نام میلگرد ترانس می باشد که این دسته نیز شامل میلگرد سنگ خورده ، میلگرد پولیشی ، میلگرد کششی و… است. در این مطلب به بررسی میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز که در گروه میلگرد سنگ خورده قرار می گیرند خواهیم پرداخت. میلگرد سر زرد با نماد ST شناخته می شود و برای میلگرد سر قرمز نیز عبارت CK به کار می رود. در مورد روش تولید این دو نوع میلگرد سنگ خورده نیز باید بگوییم که بر خلاف سایر میلگرد های ترانس ، برای صیقلی کردن آن ها از دستگاه سنگ زنی به جای پولیش کاری استفاده می شود. با توجه به اینکه دستگاه های سنگ زنی مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار می ‌گیرد اما دستگاه سنگ سنترلس LIDKOPING میان تولیدکنندگان شناخته شده تر است و بیشتر به کار گرفته می شود. این دستگاه که جزء تولیدات کشور سوئد می باشد ، در حد هزارم میلی متر دقت دارد و علاوه بر آن از فلورانس ابعادی وسیعی نیز برخوردار است. با توجه به این موضوع می ‌توان گفت که میلگرد های ترانس سنگ خورده در دو دسته میلگرد سر زرد و سر قرمز در سایز و ابعاد متنوع از ۶ تا ۱۰۰ میلی متر تولید می گردند. در واقع استفاده از دستگاه سنگ زنی روش تولید میلگرد سر قرمز و سر زرد را با سایر میلگرد های ترانس متفاوت می کند.

میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز

قیمت میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز

قیمت اکثر میلگرد های تولیدی از جمله قیمت میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز تا حد زیادی به سایز ، ابعاد ، نوع و کیفیت آن بستگی دارد. در واقع سایز میلگرد ها بر اساس قطر سطح مقطع آن ها تعیین می گردد و به طور کلی برای یک میلگرد خاص با دو سایز مختلف ، قیمت یکسانی در نظر گرفته نمی شود ؛ یعنی قیمت میلگرد متناسب با سایز آن متغییر خواهد بود. به علاوه نوع مواد اولیه بکار رفته و کیفیت آن نیز می تواند تعیین کننده قیمت محصول و اختلاف قیمت آن با تولیدات مشابه باشد. از طرف دیگر یکی از موضوعاتی که در مورد محصولات و مقاطع فولادی باید به آن اشاره داشته باشیم این است که قیمت این تولیدات هیچ وقت ثابت نبوده و حتی گاهی اوقات در بازه های زمانی کوتاه شاهد اختلاف قیمت محسوسی بوده ایم. البته این اتفاق به دلیل عوامل خارجی است که روی قیمت محصولات فولادی تاثیر گذار می باشد. به طور کلی نوسانات بازار ارز ، افزایش قیمت مواد اولیه و خام و افزایش قیمت ماشین آلات و تجهیزات ساخت از عمده ترین دلایل نوسانات قیمت میلگرد سنگ خورده از جمله میلگرد سر زرد و سر قرمز می باشد. لازم به ذکر است قبل خرید میلگرد سنگ خورده مورد نظر ، حتما کارایی ، سایز و ابعاد آن را در نظر داشته باشید تا بهترین سایز آن را برای پروژه خود تهیه کنید. بنابراین از آنجایی که قیمت میلگرد هیچ وقت ثابت نخواهد بود و با توجه به نوع ، سایز ، کیفیت و سایر عوامل تاثیر گذار ، مشخص می شود ؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت سفارش ، قیمت محصول مورد نظر خود را از تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر استعلام بگیرید.

نحوه ثبت سفارش میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز

مجموعه صنعتی کیان متال یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر انواع میلگرد سنگ خورده از جمله میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز می باشد. مشتریان عزیز می توانند از طریق راه های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما ، با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند و اطلاعات لازم شامل قیمت محصولات ، نحوه ارسال و… را به دست آورند. همچنین با پیوستن به صفحه اینستاگرام مجموعه صنعتی کیان متال اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد.