نکات قابل توجه در خرید میلگرد

نکات قابل توجه در خرید میلگرد

حتماً برای شما هم پیش آمده که در برخورد با ساختمان های نیمه ساز ، فلزاتی را مشاهده کردید که سر از بتن بیرون آوردند. این فلزات که سطح مقطع دایره شکل دارند با نام میلگرد شناخته می شوند. میلگرد از جمله پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین مقاطع فولادی می باشد که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. البته با توجه به تنوع بالای این محصول انتخاب نادرست آن می تواند منجر به ایجاد مشکل در پروژه ساخت و ساز شود و خسارت جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. در واقع نوع میلگرد ، کاربرد و کارایی آن ، همچنین مقاومت و استاندارد های ساخت میلگرد از عواملی هستند که هنگام خریداری و انتخاب این محصول باید مورد توجه قرار گیرند. اگر قصد خرید میلگرد دارید پیشنهاد می ‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید.

نکات قابل توجه در خرید میلگرد

تاثیر ویژگی های میلگرد در انتخاب و خرید میلگرد

همان طور که اشاره نمودیم میلگرد ها تنوع زیادی داشته و با توجه به ضخامت ، جنس ، اندازه و… کاربرد های گوناگونی دارند.

استاندارد ساخت: یکی از مواردی که در انتخاب نوع میلگرد تاثیر گذار است ، استاندارد های مربوط به ساخت آن می باشد. میلگرد هایی که در ایران عرضه می شوند عمدتا مطابق استاندارد های زیر تولید می گردند:

  • استاندارد AII و AIII (GOST5781)
  • استاندارد ISIRI3132
  • همچنین استاندارد های ISIRI2909-1 ، ژاپن JIS G3112 ، آلمان DIN 488 ، انگلستان BS4449 ، ایالات متحده ANSI/AWS D1.4 و سازمان جهانی استاندارد ISO 6935 نیز نمونه های دیگری از آن هستند.

نوع میلگرد: نوع میلگرد یکی از مواردی است که باید توسط مهندس پروژه مشخص شود. اگر انتخاب و خرید میلگرد به درستی صورت گیرد ، به طبع ساخت و ساز ایمن و مطمئن تری انجام می گیرد. انواع میلگرد بر اساس استاندارد های قدیمی شامل میلگرد A1 ، A2 ، A3 و A4 می باشد و بر اساس استاندارد های جدید با نام میلگرد ساده و آجدار دسته بندی می شوند. میلگرد آجدار یکی از مقاوم ترین میلگرد ها محسوب می شود که صنعت فولاد نیازی مبرمی به آن دارد. این نوع میلگرد عمدتاً برای مقاوم سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد های A2 ، A3 و A4 نیز جزء میلگرد های آجدار محسوب می‌ شوند و نامگذاری آن ها نوع آج را تعیین می کند. نام میلگرد A2 برای آج 340 ، A3 برای آج 400 و A4 برای آج 500 به کار می رود. از طرفی نیز میلگرد ساده ، سطح صاف و بدون آج دارد که در بخش های مختلف صنعت به کار گرفته می شود. از این میلگرد در اکثر موارد برای ساخت نمای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می شود.

المان های تاثیر گذار در انتخاب و خرید میلگرد

علاوه بر مواردی که در بخش قبل به آن اشاره شد باید به وزن ، سایز ، قیمت و نوع بسته بندی میلگرد نیز حین انتخاب و خرید میلگرد دقت داشته باشید.

وزن میلگرد: شاید بتوان گفت استاندارد بودن وزن ‌میلگرد کلیدی ترین و مهمترین نکته ای است که باید هنگام انتخاب میلگرد مورد توجه قرار دهید. شما می توانید با اندازه گیری دقیق طول و وزن میلگرد و تطابق دادن آن با جدول اشتال از استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

قیمت میلگرد: اگر شما از جمله کسانی هستید که در بازار آهن آلات فعالیت دارید احتمالاً می دانید که قیمت میلگرد با توجه به المان های مختلفی از جمله نوسانات بازار و ویژگی های میلگرد تعیین می شود. به همین دلیل بهتر است است قبل از خرید با توجه به نوع و کیفیت میلگرد مورد نظر از قیمت‌ دقیق و به روز آن اطلاع حاصل فرمایید.

اندازه و سایز میلگرد: میلگرد هایی که در ایران عرضه می شوند در اندازه های ۸ تا ۴۰ میلیمتری هستند. اندازه طولی میلگرد ها عمدتاً ۱۲ متر است و میلگرد هایی که قطر کمتر از ۱۰ دارند به صورت کلاف پیچ نیز عرضه می شوند. از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از خرید ، مورد مصرف میلگرد را تعیین کنید تا هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.

نوع بسته بندی: نوع بسته بندی میلگرد ها به صورت شاخه یا کلاف پیچ می باشد که به آن بندیل نیز می گویند. قطعا بسته بندی درست میلگرد ها مانع از وارد شدن خسارت و آسیب به آن ها می‌ شود.

کارخانه تولیدی: در حال حاضر کارخانه های زیادی در سراسر کشور هستند که به عرضه میلگرد می پردازند. انتخاب کارخانه مناسب می تواند با کاهش هزینه حمل و نقل ، هزینه نهایی پروژه شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

پیشنهاد می شود مطلب آشنایی با روش خم کردن میلگرد را نیز مطالعه نمایید.

نحوه ثبت سفارش

شما عزیزان می توانید میلگرد های مورد نظر خود را از مجموعه صنعتی کیان متال با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید. این مجموعه جهت رفاه حال شما عزیزان شرایطی را مهیا نموده تا امکان ثبت سفارشات به صورت غیر حضوری وجود داشته باشد. جهت دسترسی به راه های ارتباطی به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و بعد از برقراری ارتباط با شماره تلفن های موجود در این بخش نسبت به استعلام قیمت و ثبت سفارش اقدام کنید. همچنین با عضویت در صفحه اینستاگرام این مجموعه می توانید از مشاوره رایگان نیز برخوردار شوید.