چگونگی تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

چگونگی تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

قطعاً بدون استفاده از میلگردها و سایر مقاطع مشابه امکان ساخت برج های مرتفع و مستحکم وجود ندارد. در واقع این مقاطع فولادی هستند که امکان ساخت سازه های مقاوم را فراهم می کنند. به طور کلی مقاطع فولادی از جمله میلگرد به منظور افزایش مقاومت کششی سازه و ایجاد استحکام در بنا استفاده می شوند. البته میلگردها دارای تنوع زیادی هستند و هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای موارد مختلفی به کار گرفته می شوند ولی عمده ترین کاربرد میلگردها در ساختمان سازی و ساخت بناها است. مجموعه های زیادی در ایران هستند که میلگرد تولید و عرضه می کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاملی در مورد نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد ارائه دهیم.

تشخیص کارخانه سازنده میلگرد ممکن است؟

میلگردها یکی از مقطع فولادی هستند که دارای انواع گوناگونی می باشند و با آلیاژها و ترکیبات شیمیایی مختلف عرضه می گردند. میلگردها در حالت کلی به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌ شوند که هر کدام از آن ها کاربردهای گوناگونی دارند. در واقع می توان گفت که میلگردها یکی از کاربردی ترین مقاطع فولادی هستند و حذف آن از صنعت به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. میلگردها علاوه بر نوع آجدار و ساده شامل چهار دسته A1 ، A2 ، A3 ، A4 نیز می باشند که در ویژگی های مکانیکی ، ابعاد و… با هم متفاوت اند. در شهرهای مختلف ایران کارخانه های متفاوتی وجود دارند که مقاطع فولادی از جمله میلگرد تولید می کنند. هر چند که این کارخانه ها استانداردهای یکسانی در تولید میلگردها دارند اما در بعضی از موارد جزئی می توان تفاوت هایی را نیز مشاهده کرد که روی کیفیت میلگرد تاثیرگذار خواهد بود. این تفاوت ها می تواند در بعضی موارد مهم باشد ، طوری که حتی استفاده از یک میلگرد خاص برای شما اهمیت پیدا کند. حال پرسشی مطرح می شود ، تشخیص کارخانه سازنده میلگرد امکان پذیر است؟ بله ، راه های گوناگونی نیز برای این کار وجود دارد که ما در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

همان طور که اشاره کردیم روش های مختلفی برای تشخیص کارخانه سازنده میلگرد وجود دارد. اولین روش پیشنهادی برای این کار استفاده از آنالیز شیمیایی محصول و ترکیبات شیمیایی آن می باشد که البته روش های کم دردسر تر و ساده تری نسبت به این روش نیز وجود دارد. شاید متوجه وجود یک متن انگلیسی کوتاه به همراه چند عدد روی بدنه میلگردها شده باشید. در واقع این متن اطلاعات دقیق و مهمی را درباره روش تولید میلگرد ، نوع میلگرد ، کارخانه تولید کننده آن و حتی قطر ، ضخامت میلگرد به شما ارائه می دهد. البته تفسیر این متن فقط با دانستن معانی حروف و اعداد حک شده میسر است. اگر از سمت چپ به راست متن را بخوانیم ، اولین حرف انگلیسی مربوط به کارخانه تولید کننده میلگرد می باشد. دومین حرف نشان دهنده نوع میلگرد است و سومین حرف علامت اختصاری ، بیانگر روش تولید آن می باشد. چهارمین قسمت که شامل اعداد است ، سایز کلی میلگرد را مشخص می کند. مواردی که بیان کردیم قوانین کلی هستند که شرکت ها برای نوشتن علائم اختصاری میلگرد رعایت می کند. البته شرکت هایی هم بدون توجه به این اصول ، میلگرد تولیدی خود را با علامت اختصاری دیگری نمایش می دهند یا حتی در برخی موارد اطلاعات گسترده تری را ارائه می دهند.

چگونگی تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

علائم اختصاری برای تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات و مقاطع فولادی از جمله میلگرد یاد می شود. از آنجایی که امکان به خاطر سپردن علائم اختصاری تمام کارخانه ها ممکن نیست ، ما در این قسمت به بررسی علائم اختصاری تولید کنندگان برتر میلگرد در ایران می پردازیم.

AFA: این نماد مربوط به کارخانه آذر فولاد امین است. این شرکت از ده سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده و میلگردهای فولادی را در انواع مختلفی تولید و عرضه می ‌کند. همچنین نماد AFA STEEL نیز مربوط به این شرکت می باشد.

YRM: این علامت اختصاری مربوط به شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد می باشد که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده است.

AKS: فولاد امیرکبیر خزر از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی میلگرد در ایران محسوب می‌ شود. علامت اختصاری AKS مربوط به این کارخانه می باشد.

AS: این علامت نیز مربوط به شرکت آریان فولاد می باشد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خصوصی مقاطع فولادی در سطح خاورمیانه به شمار می آید.

این علائم می تواند در تشخیص کارخانه سازنده میلگرد بسیار مفید و کاربردی واقع شود. در واقع استفاده از علائم اختصاری می تواند یک راه ساده و کاربردی برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به میلگردها باشد.

شما می توانید مطلب همه چیز درباره میلگرد نرمال را نیز مطالعه نمایید.

نحوه سفارش میلگرد

مجموعه صنعتی کیان متال به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی شناخته می شود که شما می توانید محصولات فولادی مورد نظر خود را از این مجموعه تهیه نمایید. شما می توانید سفارشات خود را از طریق شماره تماس های موجود در بخش تماس با ما ثبت کنید. همچنین در شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ و اینستاگرام قادر به دریافت مشاوره رایگان در این زمینه هستید.