کشش میلگرد و کاربرد میلگرد ترانس

کشش میلگرد و کاربرد میلگرد ترانس

کشش میلگرد در واقع روشی است برای تولید میلگرد های کشیده شده و یا همان میلگرد ترانس که از میلگرد های صاف صنعتی ساخته شده اند. میلگرد ترانس حاصل کشیده شدن و لاغر شدن میلگرد های صنعتی، به طوری که سطح انها صاف و صیقلی شود، ساخته میشود. در کیان متال از میلگرد ترانس در صنایع حساس و همچنین صنایعی که زیبایی کار و محصولات در آن مهم است استفاده میشود. راه های دیگری هم برای آماده سازی میلگرد ترانس وجود دارد اما کم هزینه ترین و سریع ترین راه کشش میلگرد است و بین مهندیس و کارفرمایان به دلایل بسیار زیادی محبوب است.

 

فواید و کاربرد کشش میلگرد

همانطور که گفتیم میلگرد های فولادی که در فرایند کشش میلگرد سطح انها صاف و صیقلی میشوند را میلگرد ترانس نام گذاری میکنیم. از جمله کاربرد های میلگرد ترانس میشود علاوه بر ساخت و ساز ، در مصارفی همچون صنایع تولید فرفوژه ، تقویت سازه و شبکه بندی اشاره کرد.همچنین از این محصول در موارد زیادی می توان استفاده کرد و تفاوت میلگرد های ترانس با یکدیگر ناشی از ساخت ، کیفیت و دقت در انجام مراحل آماده سازی این محصول است. میلگرد های ترانس به دوره روش نورد گرم و نورد سرد ساخته میشود ولی اگر میلگرد ترانس به صورت روغنی و یا کششی ساخته شود به ان میلگرد ترانسیمسون میگویند که معمولا قطر این محصول بین 10 تا 60 میلی متر و طول ان بین 3 تا 6 متر می باشد. در کل به دلیل سطح صاف و صیقلی و همینطور استحکام بالایی که میلگرد های ترانس دارند مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است  و افرادی که زیبایی محیط در کار برایشان اهمیت دارد از این میلگرد ها استفاده میکنند. از یکی دیگر از تفاوتهایی که این میلگرد با میلگردهای دیگر دارد می توان به قیمت بالاتر آن در مقابل دیگر میلگردها اشاره کرد.

 

پیشنهاد می کنیم مطلب کشش مفتول را نیز مطالعه نمایید.

 

فرایند کشش میلگرد به روش نورد سرد

مرحله اول (شستشو با اسید): در مرحله اول از فرآیند کشش میلگرد ، بعد از ورود میلگردها به مجموعه، با اسید شسته میشوند. اما سوالی که در اینجا به وجود می اید این است که این کار چرا انجام میشود؟ یکی از دلایلی که باعث میشود در مرحله اول میلگرد ها با اسید شسته شوند این است که کثیفی ها و الودگی هایی که به میلگرد ها چسبیده است پاک شوند. این الودگی ها از فراید تولید که در ان از حرارت بسیار زیادی استفاده میشود به سطح میلگرد خام چسبیده است که با اسید میتوانیم این الودگی ها را از سطح میلگرد ها پاک کنیم. همچنین بیشترین تلفات میلگرد ها در فرایند کشش میلگرد به روش سرد در این مرحله صورت میگیرد. باید توجه داشت که در این مرحله چیزی حدود 5/0 تا 1 درصد از وزن بار کاسته میشود که اجتناب ناپذیر است همینطور در تمام طول فرایند چیزی نزدیک به 3 تا 5/3 درصد از وزن بار به علت های گوناگون و در فرایند کشش میلگرد ، کاسته میشود که به دلیل اینکه در طول فرایند ساخت با حرارت مواجه شده، سطح روی میلگرد ها دچار بلند شدن پوسته و همینطور زنگ زدگی می شود که با اسید کاملا پاز بین خواهد رفت.

مرحله دوم (سر تراشی میلگردها): در این مرحله میلگردها به اندازه 10 الی 12 سانتی متر سرتراشی می شود. به طور مثال شما قصد دارید که میلگرد شماره 20 را به میلگرد ترانس 18 تبدیل کنید در این قسمت باید به اندازه 10 الی 12 سانتی متر از سر میلگرد 20 را به اندازه 18 تراش دهید. دلیل این کار این است که این میله باید از درون دوزه رد شود. در این مرحله هم هماننده مرحله قبل میلگرد ها قسمت کوچکی از وزن خود را باز هم از دست میدهند.

مرحله سوم (کشش): در مرحله قبل میله ها سر تراشی شده و در داخل دوزه قرار گرفته اند . در این مرحله یک فک بزرگ دو سر این میلگرد را محکم میگیرد البته یه فک ثابت و فک دیگر متحرک است که با قدرت گیربکس میله را میکشد. وقتی تمام میلگرد از دوزه رد شود به این معنی است که میلگرد مورد نظر به اندازه مورد انتظار رسیده است . باید در نظر داشته باشید که در این فرایند هیچگونه حرارتی به میلگرد ها وارد نمی شود و به همین دلیل به آن کشش میلگرد به روش نورد سرد گفته می شود.

 

کشش میلگرد و کاربرد میلگرد ترانس

 

مرحله چهارم (برش کاری میلگردها): ما در طول مراحل قبل به قطر دلخواهمان برای میلگرد رسیدیم اما هنوز طول این میلگردها اندازه مشخصی ندارن در این مرحله با توجه به نیاز مشتری طول میلگرد ها تغییر میکند. مثلا ممکن است مشتری میلگردی به طول 4 متری نیاز داشته باشد و مشتری دیگر میلگردی با طول 8 متر سفارش بدهد . پس این مرحله میلگرد ها را بر اساس نیاز مشتری برش میزنند .

مرحله پنجم (تاب گیری): در طول مراحله بالا ممکن است که میلگرد دچار تاب در بدنه خود شود که در این مرحله وارد دستگاهی به نام تاب گیر می شود این دستگاه با استفاده از دو غلطک که به صورت همزمان و هنگام چرخش به میلگرد مورد نظر فشار قابل توجهی رو وارد میکند این مرحله از فرایند کشش میلگرد به روش سرد باعث صاف شدن میلگرد می شود. وقتی میلگرد از دستگاه بیرون می آید مانند یک سوزن صاف و بدون تاب خواهد بود و به دلیل پولیش کاری هایی که روی میلگرد ها انجام میشود سطحی صاف و صیقلی به خود میگیرند.

راه های ارتباطی با مجموعه صنعتی کیان متال

شما عزیزان می توانید جهت ثبت کلیه سفارشات خود در رابطه با خدمات کشش و سایز کردن میلگرد به صفحه تماس با ما در سایت مراجعه نمایید و از مشاوره رایگان متخصصین مجموعه صنعتی کیان متال بهره مند شوید.همچنین می توانید سوالات و یا نقطه نظرات خود را از طریق شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یا واتسآپ با ما در میان بگذارید. گروه صنعتي كيان متال با بيش از 30 سال سابقه در امر توليد انواع ميلگرد ، شش پر ، چهار پهلو و فرم دار با دقت هزارم ، صدم و دهم با ماشين آلات روز و پيشرفته و با بالاترين دقت و سرعت توليد كرده و در اختيار مشتريان خود قرار ميدهد. و با مجرب ترين كادر فني و مهندسين ايران عزيزمان توانستم اين توليد داخلي را حمايت كرده و بخش كوچكي از چرخه صنعتي كشورمان را به دست آوریم و افتخارمان توليد ملّي و كالاي ايراني ميباشد.