معرفی میلگرد ترانس و انواع آن

معرفی میلگرد ترانس و انواع آن

به عنوان یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی می توان به میلگرد های ترانس اشاره کرد. این نوع میلگرد که در ابعاد ، سایز ، انواع و اشکال مختلف عرضه می گردد ، به طور گسترده در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این میلگرد نوعی میلگرد کششی است که مقاومت بالایی دارد و ظاهر صیقلی و زیبای آن از جمله تفاوت های آن با سایر میلگردها می باشد. شاید با توجه به این موضوع تصور کنید که روش تولید این میلگرد با سایر نمونه ها تفاوت دارد اما اینطور نیست. در واقع برای تولید آن از عملیات نورد گرم استفاده می شود و در ادامه برای ایجاد سطح صاف و یکدست در آن ، پولیش کاری می گردد. البته این میلگرد خود انواع گوناگونی دارد و به چند دسته مختلف تقسیم می ‌شود که در این مطلب به معرفی میلگرد ترانس و انواع آن خواهیم پرداخت.

معرفی میلگرد ترانس و انواع آن

طبقه بندی میلگرد ترانس و بررسی برخی از آن ها

در مورد میلگرد ترانس باید گفت که وجه تمایز آن ، کیفیت و میزان صیقلی بودن میلگرد است که ساختار و نحوه پولیش زنی در این موضوع تاثیر بسزایی دارد. این امر موجب شده تا این نوع میلگرد به طور کلی به دو دسته تک پولیش و دو پولیش تقسیم شود. البته عوامل دیگری مانند جنس ، ضخامت ، ابعاد و… نیز در نحوه دسته بندی این میلگرد تاثیر گذارند و میلگرد های ترانس در ۹ دسته مختلف که شامل تک پولیش ، دو پولیش ، بلبرینگ خور ، کششی یا روغنی ، سنگ خورده ، مفتول ، چهار پهلو و شش پر است ، قرار می گیرند. در ادامه با بررسی این موارد همراه ما باشید.

میلگرد تک پولیش: این میلگرد که ابتدا به صورت میله‌ ای فولادی با ظاهری ناهموار و تیره بوده ، با کمک پولیش زنی زائده های سطح آن از بین رفته و سطح یکدست و صیقلی پیدا کرده است. زیبایی ظاهری و مقاومت بالا از جمله ویژگی‌ های این میلگرد است که باعث شده تا در مواردی مانند ساخت قطعات هیدرولیکی ماشین آلات ، سیلندرها ، پمپ های آب و نفت مورد استفاده قرار گیرد.

میلگرد دو پولیش: عملیات پولیش زنی برای این نوع میلگرد در دو مرحله انجام می شود که این موضوع منجر به افزایش شفافیت سطحی و ایجاد ظاهر آیینه ای در آن گردیده است. این میلگرد در مواقعی که احتیاج به سطح آینه ای و نشکن می باشد مانند قطعات بیرونی اتومبیل ، نمای ساختمان ها ، قطعات محکم و قابل رویت ماشین ‌آلات صنعتی به کار گرفته می شود.

میلگرد بلبرینگ خور: این میلگرد همان میلگرد دو پولیش است که قابلیت بلبرینگ خور بودن را نیز داراست. کاربرد اصلی این نوع میلگرد در صنایع مبل سازی ، ابزار ، یراق آلات و ماشین آلات صنعتی می باشد.

میلگرد ترانس به عنوان یکی از میلگرد های پرکاربرد شناخته می شود که مقاومت و جلوه ظاهری از بارزترین ویژگی های آن می باشد.

دیگر دسته بندی های میلگرد ترانس و کاربرد آن ها

میلگرد کششی یا روغنی: برای تولید و ساخت این نوع میلگرد از فولاد روغنی استفاده می‌ شود که طی مراحل تولید با استفاده از روش های گوناگون تحت کشش قرار می ‌گیرد و در ادامه فرایند تابگیری و پولیش زنی انجام می شود. این میلگرد در مقایسه با موارد قبلی مقاومت بیشتری دارد و از موارد کاربرد آن می ‌توان به تولید پیچ های بلند و قطعات محکم و زیبا اشاره کرد.

میلگرد سنگ خورده: در روند تولید این میلگرد به منظور ایجاد سطح یکدست و صیقلی به جای پولیش زنی از دستگاه های سنگ زنی استفاده می شود. میلگرد سنگ خورده به دو شکل سر زرد و سر قرمز عرضه می گردد که هر رنگ تعیین ‌کننده ساختار و روش تولید آن می باشد و کارایی هر کدام را متفاوت می کند.

میلگرد مفتول: میلگرد های ترانس مفتول عمدتاً در مواقعی که ظاهر صیقلی و قابلیت انعطاف پذیری اهمیت دارد ، مانند فرفوژه سازی در صنایع مبلمان یا نرده های تزیینی منازل مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

میلگرد تسمه: این نوع میلگرد ترانس نیز سطح مقطع مستطیل شکل و صافی دارد و از روش‌ های مختلف مانند نورد کاری ، ماشینکاری و ترانسی تولید می ‌شود که نوع ترانسی سطح یکدست و صافی داشته و تلورانس آن در کمترین حالت ممکن است.

میلگرد چهارپهلو: با توجه به اینکه چهار پهلو تنوع سایز و ابعاد زیادی دارد ، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که از موارد کاربرد آن می ‌توان به قطعات قفل سازی ، در و پنجره ، حفاظ پنجره ها و دیوار ها اشاره نمود.

میلگرد شش پر: این میلگرد از فولاد آلیاژی ST37 تولید می‌ شود و استحکام ، زیبایی و قیمت بالا از ویژگی های آن است. از این میلگرد در صنایع خودروسازی ، ماشین آلات صنعتی و نساجی استفاده می گردد.

پیشنهاد می شود مطلب کشش میلگرد در تهران را نیز مطالعه نمایید.

راه های ارتباطی

مجموعه صنعتی کیان متال بیش از ۳۰ سال در زمینه تولید و عرضه انواع میلگرد سنگ خورده ، میلگرد ترانسمیسون ، شش پر ، چهار پهلو ، فولاد آلیاژی و… فعالیت دارد و سال ها است که بخشی از نیاز بازار مصرف را برطرف می کند. شما عزیزان می توانید قبل از ثبت سفارش ، با مراجعه به صفحه تماس با ما و از طریق شماره تلفن های موجود در این بخش با کارشناسان واحد فروش جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد نحوه ارسال ، استعلام قیمت و موجودی محصولات در ارتباط باشید. همچنین با عضویت در صفحه اینستاگرام این مجموعه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.